2018-06-24 19:42


Linkedin - trend ascendent pentru 2016

 |  18:55
Linkedin - trend ascendent pentru 2016

Social media a devenit un spațiu din ce în ce mai nișat, ca de altfel tot mediul online. Astfel, au apărut site-uri și bloguri pe diferite domenii, dar și rețele sociale foarte bine canalizate. Avem Facebook care deține mare parte din ce înseamnă business to consumer, relații interpersonale și comunități, Twitter care este text live streaming și motor de căutare, Instagram care este, de departe, cea mai importantă rețea de photo app și Google care dezvoltă programe de analiză sofisticate pentru analiza utilizatorilor ce uploadează materiale photo și video, după ce a cumpărat YouTube. Deși Linkedin a apărut pe piață înaintea multor rețele, precum Twitter, Instagram sau YouTube, nu a cunoscut o dezvoltare foarte mare, comparativ cu trendurile din social media.

Linkedin a fost creat pentru profesioniști, pentru relațiile business to business, pentru job hunting sau CV presentation, iar în România este a doua rețea ca număr de conturi după Facebook, cu 1.779.699 de utilizatori. Deși are un număr foarte mare de utilizatori la nivel național, Linkedin este puțin folosit, fiind utilizat, în general, de companii pentru publicitate, de firmele de recrutare și de cei care își caută job. Interacțiunea este foarte scăzută, iar grupurile românești sunt rare și puțin frecventate.

Care sunt avantajele oferite de Linkedin

Linkedin a investit mult în ultimii ani pentru a ține piept concurenților ca Facebook, Twitter sau Google. Chiar dacă targetul este diferit, toate aceste canale de comunicare social media încearcă să atragă cât mai mulți din utilizatorii de internet. Astfel, Linkedin a achiziționat Pulse, Slide Share și Lynda pentru a le integra. Conceptul din spatele Linkedin pare să se axeze pe cât mai multe aplicații care să ajute utilizatorul din punct de vedere profesional. Cu cât piața din România se profesionalizează, iar liderii de opinie și factorii de decizie din diferite domenii își dau seama de posibilitățile oferite de Linkedin, această rețea va crește și în preferințele românilor.

Statistici Linkedin

World wide

- Linkedin are 380 de milioane de membri

- 56% dintre utilizatorii Linkedin sunt bărbați, iar 44% sunt femei

- 41% dintre utilizatorii Linkedin folosesc aplicația pentru mobil (http://www.sensiblemarketing.com/blog/25-linkedin-facts-and-statistics-for-2015)

- 25 de milioane de profile de Linkedin sunt vizitate zilnic (http://www.sensiblemarketing.com/blog/25-linkedin-facts-and-statistics-for-2015)

- Peste 39 de milioane de studenți sau recenți absolvenți de facultate sunt pe Linkedin

- Peste 10 milioane de utilizatori au adăugat stagiile de voluntariat la profilul lor de Linkedin (http://expandedramblings.com/index.php/by-the-numbers-a-few-important-linkedin-stats/)

- Cel mai folosit adjectiv în descrierea unui CV în 2011 și 2012 a fost „creativ”, iar în 2013 și 2014 „competent” (http://expandedramblings.com/index.php/by-the-numbers-a-few-important-linkedin-stats/)

- 75% dintre cumparătorii B2B și 84% dintre vicepreședinții și executivii din top management folosesc social media când iau decizii de cumpărare (41% dintre aceștia folosesc Linkedin) (http://www.factbrowser.com/facts/17459/)

- Un user Linkedin petrece aproximativ 17 minute lunar pe site (http://www.factbrowser.com/facts/17459/)

- Linkedin are 97 de milioane de utilizatori unici lunar

- 37% dintre utilizatorii Linkedin își schimbă poza de profil în mod regulat (http://www.factbrowser.com/facts/17459/)

- 39% dintre utilizatorii de Linkedin din Statele Unite folosesc un cont de Linkedin premium (plătit)

România

- În România există 1.779.699 de utilizatori

- Linkedin este considerată a doua rețea ca importanță pentru business, după Facebook

- Linkedin este în creștere cu 4% față de anul 2014 în ceea ce privește numărul campaniilor plătite

- Linkedin este considerată cea mai importantă rețea de social media pentru relațiile business to business (41% dintre respondenți) (http://cristianchinabirta.ro/2015/08/26/peste-milioane-utilizatori-linkedin-romania-ajuta-asta/)

Linkedin – trenduri pentru 2016

Chiar dacă în România, Linkedin nu este foarte des folosit, conform statisticilor la nivel internațional se observă un trend ascendent. Pentru România, Linkedin este încă o noutate, deși are peste 1,5 milioane de utilizatori. Foarte puțini useri din România folosesc aplicațiile Linkedin (Pulse, Sales Navigator, Talent Solution, Slide Share), majoritatea limitându-se la a-și face un cont, considerând Linkedin o platformă de prezentare a CV-ului.

Ultimele up-date-uri și facelift-uri făcute de Linkedin plus promisiunea unei aplicații messenger fac din această platformă o rețea care poate câștiga teren în România. Pentru anul 2016, este de așteptat o creștere exponențială a traficului pe Linkedin, mai ales datorită companiilor care se pare că au realizat că publicitatea business to business este pe Linkedin.

Facebook va rămâne liderul indiscutabil al social media în România și în lume, dar este foarte clar că un număr important de utilizatori și de marketeri vor folosi Linkedin mult mai des. Este o evoluție care, până la un punct, poate fi corelată cu creșterea gradului de profesionalizare al specialiștilor în comunicare. Departe de a fi un simplu trend, evoluția Linkedin arată, de fapt, povestea unei industrii de comunicare emergente care descoperă treptat mecanisme noi de identificare și de abordare a publicului țintă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-03

TAGURI: linkedin, trend, ascendent, 2016





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri

SUPERSTIȚII şi tradiţii de Sânziene Acum 2 ore | (0)
Sfaturi si curiozitati









Apa Nova