2016-12-04 20:38

SPECIAL


Măgarul troian chinezesc

 |  16:18

Bulgarii produc maşini. Sună a banc, cu atât mai mult cu cât vor produce maşini chinezeşti. De fapt, primele 1.000 de astfel de piese de tehnologie avansată vor ieşi pe porţile fabricii de la Loveci până la finalul acestei luni. Anunţul a fost tratat de sus de concurenţii direcţi de la Dacia – Renault şi mai mult a stârnit râsul decât spaima. Şi totuşi, în calul troian bulgăresc se ascunde un gigant care dă fiori întregii lumi prin număr, organizare şi putere financiară. Prin bulgari, China s-a aşezat cu producţii proprii la masa Uniunii Europene.

Câte utilaje sau maşini bulgăreşti aţi văzut, de câţi inventatori bulgari aţi auzit în afară de cei din bancuri? Bulgarii sunt recunoscuţi pentru castraveţii muraţi şi dulceaţa de trandafiri, nu pentru vreo maşinărie care să fi făcut ocolul lumii. Dar iată că soarta s-a schimbat. Foştii tovarăşi comunişti au lăsat Marele Zid chinezesc să ajungă în plină Uniune Europeană. Cu o investiţie iniţială modestă de doar 118 milioane de dolari, dar cu perspective de a ajunge la 420 milioane de dolari, chinezii de la Great Wall vor să producă la fabrica Litex nu mai puţin de 50.000 de automobile pe an într-o gamă foarte variată, de la maşini de oraş la SUV-uri şi pick-up-uri. „Preţurile lor nu sunt atât de bune”, declara Neuviale Bernard, şeful Renault Bulgaria la auzul veştii. „Nu ne simţim ameninţaţi. Avem loc toţi pe piaţă, inclusiv noua fabrică a constructorului chinez care se deschide în Bulgaria. Le urăm succes vecinilor noştri, nu ne este teamă de concurenţă. Le urăm să capete prestigiu, mai ales în domeniul fiabilităţii”, declara şi directorul Dacia, Constantin Stroe. Aşa să fie? Într-o industrie în care profiturile se pot ridica la 15 miliarde de euro pe an, iar concurenţa este canibalică?

Preţuri mici

Chinezii au anunţat că vor produce Voleex C10, un compact de clasă mică, la 8.200 de euro, pick-up Steed şi SUV-ul Hover H5 la preţuri cuprinse între 12.200 şi 14.700 de euro. Să nu uităm ce spunea Jeremy Clarkson când a apreciat Loganul: e ieftin şi-ţi faci treaba cu el. Voleex va avea două tipuri de motorizări pe benzină, 1,3 litri şi 92 de cai-putere şi 1,5 litri şi 103 cai-putere. Va fi dotat cu ABS şi ESP, conform standardelor UE. Treaba se schimbă la Steed, acesta va avea la dispoziţie patru motorizări diesel, de la 2 litri la 2,8 litri, inclusiv una licenţiată Mitshubishi, care va dezvolta 134 de cai-putere. Steed va fi dotat cu tapiţerie de piele, aer condiţionat, tracţiune integrală, radio CD şi geamuri electrice. Luxul va creşte şi mai mult la H5, de la DVD Player, la incinte acustice şi scaune electrice. Totul cu un preţ de până la 15.000 de euro, bani cu care Dusterul nu ştie cum arată 4x4 şi nici nu beneficiază de teribila tracţiune Nissan care face toţi banii. Chinezii nu se vor opri aici, pentru 2012 ei plănuiesc să aducă în Bulgaria şi Voleex C20R şi C30. Cât priveşte calitatea, la uzina de la sud de Dunăre vor munci 1.800 de bulgari, dar supravegheaţi de 420 de specialişti din China, Japonia, Italia şi Germania.

Made in UE

Pentru început, piaţa de desfacere va fi axată pe Balcani – Albania, Serbia, Muntenegru, dar pentru că vor beneficia de marca Made in UE, chinezii vor invada nu numai piaţa bătrânului continent de 500 de milioane de cumpărători cu bani, dar şi întreaga lume cu produse comuniste europenizate. Şi încă ceva, cei de la Geely, alţi chinezi de la o firmă „concurentă”, au reuşit deja să fabrice maşini care au obţinut patru stele la teste Euro NCAP, în vreme ce Dacia nu a reuşit să sară de trei stele cu nici un produs. La acestea s-ar mai putea adăuga puterea financiară pe care chinezii o au în spate, mai ales în această perioadă de criză, şi căreia nu numai că nu-i poate face faţă România, Dacia sau Renault, dar nici măcar toată Uniunea Europeană din ce în ce mai îndatorată şi mai dezbinată.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-08-14

TAGURI: voleex c10, hover, steed, renault, dacia, uniunea europeana



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Propaganda rusească anti-europeană în Republica Moldova Opiniile negative ale cetățenilor moldoveni față de Uniunea Europeană (UE) sunt alimentate de... 22 Noi 2016 | (0)
Peste 2.000 de biblioteci au dispărut în ultimii nouă ani După intrarea României în Uniunea Europeană, dar şi după expansiunea internetului, în... 14 Noi 2016 | (0)