2018-06-19 02:22


„Maternitatea este apogeul frumuseții”. Multe femei consideră că momentul în care ajung în echilibru este cel al maternității

 |  19:01
„Maternitatea este apogeul frumuseții”. Multe femei consideră că momentul în care ajung în echilibru este cel al maternității

O campanie demarată de un retailer dedicat frumuseţii femeilor în septembrie şi care va dura până la sfârşitul anului a strâns până acum informaţii interesante legate de percepţia femeilor asupra frumuseţii. Mai cu seamă, în calcul au fost luate mămicile, indiferent de vârsta lor, şi felul în care maternitatea le-a influenţat viaţa, atât în relaţia cu cei din jur, dar şi fără de propria persoană. Unele dintre femeile care au răspuns chestionarului publicat pe Facebook au notat că societatea le obligă să fie frumoase, că se pune prea mult accent pe frumuseţea exterioară, iar acest lucru naşte frustrări, care duc la dezechilibre psihice grave.

Frumuseţea este, uneori, o povară, iar această afirmaţie aparţine atât femeilor înzestrate de natură cu trăsături considerate perfecte, cât şi de cele mai puţin norocoase şi plasate, de cutumele sociale, la baza clasamentului, iar tinerele mămici sunt, pe nedrept, cele mai vizate de criticile societăţii. Puse la zid din cauza kilogramelor acumulate, a faptului că nu mai au atât de mult timp pe care să-l acorde îngrijirii personale sau a nopţilor nedormite care cauzează nu doar cearcăne, ci şi stres şi fire albe, femeile care abia au adus pe lume un copil capătă frustrări care le întunecă fericirea maternităţii.

Din fericire, există însă şi tinere mămici care pun mai mult preţ pe propriile sentimente şi mai puţin pe „gura lumii”. Acestea considera că „maternitatea este apogeul frumuseţii”, iar specialiştii le aprobă. Aşadar, Marionnaud Paris a realizat un studiu etnografic pentru a descoperi cum s-a schimbat percepția asupra frumuseții în rândul femeilor din generația Millennials. Retailerul a demarat această inițiativă ca parte a campaniei „Mămicile au Stil”, care își propune să ofere încredere tinerelor mămici din România în stilul și frumusețea lor. Studiul calitativ, realizat împreună cu agenția de cercetare Ipsos Research, a evidențiat nevoia acută a tinerelor femei (25-35 de ani) de a echilibra frumusețea interioară cu cea exterioară, într-un context social care pretinde o reală „performanță” a frumuseții.

Astfel, încercând să înțelegem cât mai bine nevoile și obiceiurile femeilor din România în ceea ce privește îngrijirea și perspectivele despre frumusețe, am identificat mai multe stadii și tipologii de care acestea sunt definite. Etapele conturate pornesc de la zona Momification, când mama este modelul urmat, iar aceasta reprezintă definiția frumuseții, Social Teaser, Integrarea, Evidențierea, Afilierea, Maternitatea, care reprezintă și un moment cheie, până la Putere și Echilibru. Toate aceste etape au identificat elemente relevante în care femeile din România se regăsesc.

Printre cele mai semnificative informații descoperite în studiul realizat se regăsesc următoarele idei:

- Femeile se simt obligate să fie frumoase

A fi frumoasă a devenit o obligație. Femeile tinere simt că au datoria de a fi frumoase, atât pentru ele, cât și pentru cei din jur. În acest sens, frumusețea exterioară este asimilată machiajului. Rolul său este de a ascunde defectele și de a recrea un aspect impus social (buze pline, ten impecabil, gene bogate). De asemenea, vârsta de la care tinerele încep să se machieze a coborât către 14 ani.

- Maternitatea este apogeul frumuseții

Femeile (25-35 de ani) simt tensiunea de a echilibra frumusețea interioară, pe care o definesc ca feminitate, cu cea exterioară, pe care o identifică machiajului. Momentul în care ele consideră că ajung în echilibru este cel al maternității. Tinerele mămici simt că feminitatea lor este deplină, iar machiajul poate fi mai natural, mai orientat către evidențierea propriilor trăsături, și mai puțin către recrearea standardelor sociale.

- Frumusețea nu se învață, se fură

Cu toate că mămicile tinere au un interes crescut pentru „parenting”, atunci când vine vorba de perceptele de frumusețe, nu se descurcă mult mai bine față de mamele lor. Chiar dacă ele trăiesc sub presiunea socială de a fi frumoase, îngrijite și machiate, nu știu cum să își învețe fetițele să răspundă normelor sociale. Ele își învață copiii îngrijirea de bază, lăsând aspectele mai elaborate pe seama internetului și a revistelor de lifestyle.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-05

TAGURI: maternitate, campanie, frumusete, femei





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova