2017-12-16 22:31


Motoare mici, dar puternice

 |  16:21
Motoare mici, dar puternice

Motorul ajunge să facă diferența în alegerea unei mașini în ziua de azi. Cu cât e mai economic, cu atât este mai atractiv. Dar o mașină nu se adresează exclusiv traficului urban, așa că alegerea trebuie să țină cont și de necesitatea unor deplasări lungi la încărcare maximă. Există multe modele de motoare noi la care se îmbină puterea cu economicitatea. Am testat motorul diesel de 1,4 litri și 110 cai-putere de la Citroen cu denumirea comercială e-Hdi pe noul C4. Consumul a fost surprinzător, situându-se aproape de 5 litri/100 km la o viteză medie de 29 km/h. Un rival demn de luat în seamă este EcoBoost de la Ford. Un litru pe benzină și 125 cai-putere la o autonomie de aproape 800 km poate da frisoane concurenței.

Autonomie de 1.000 km. O cifră impresionantă pentru un șofer care se pregătește să plece la drum lung cu plinul gata făcut. Sistemul e-Hdi micro hibrid se remarcă prin consumul său redus, dar și printr-o limitare a poluării. Sistemul are două componente, unul start/stop care oprește motorul atunci când se apasă frâna și viteza este mai mică de 20 km/h, și o frânare recuperativă care folosește energia cinetică a automobilului pentru a reîncărca suplimentar bateria, energie de care este nevoie pentru a realiza pornirea instantanee odată ce este eliberată pedala de frână. Consumul motorului diesel de 110 cai-putere, cu un cuplu de 270 Nm, a fost de 5,2 litri la 100 km în mediul urban și de 5,1 în regim de autostradă la o viteză medie de 129 km/h. Puterea se transmite prin intermediul unei cutii automate cu șase rapoarte, care are și opțiune de pilotare manuală cu ajutorul unor padele montate pe volan.

125 de cai dintr-un litru

Ford și-a dotat noile modele cu micul motor EcoBoost de 1 litru. Din cei trei clindri, inginerii au reușit să scoată 100, și chiar 125 cai-putere. Consumul este sub 5 litri/100 km la un condus regulamentar pe autostradă și atinge 7 litri în oraș. Evident vorbim de un motor pe benzină dotat cu turbină, deci vioi ca un diesel accelerat. Distribuția aprinderii la cei trei cilindri se face pe curea scăldată în baie de ulei. Uzura pare destul de mare, însă Ford dă asigurări că nici uleiul, nici cureaua nu trebuie schimbate până la 150 de mii km. Galeria de evacuare a gazelor este încastrată în motor și face corp unit cu blocul acestuia, fiind răcită de sistemele alocate motorului. Turbina compresoare poate ajunge la 248 de mii de rot./min. Pentru a reduce zgomotele, Ford a optat pentru un bloc motor din fontă, iar injectoarele au fost acoperite cu un capac special și o garnitură de spumă poliuretanică. Din 2015, motorele EcoBoost vor fi asamblate și la Craiova, Ford vrând să fabrice în România 1,3 milioane de unități.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639566-07-26

TAGURI: ecoboost, motoare puternice





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


CB
05 Iun 2012

A-nviat Ford!
IONESCU V.
05 Iun 2012

Una e sa ai ce pune pe masa....si alta e sa comentezi....!!
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova