2016-12-08 11:52

SPECIAL


Muschetarul econom

 |  21:00
Muschetarul econom

Goana după maşini cât mai economice dă naştere la diverse sisteme. Dacă maşinile electrice rămân mai mult pentru vitrine şi prezentări decât pentru şosea, sistemele start/stop prind din ce în ce mai mult teren. Şi consumul se vede imediat, mai ales la traficul urban. Un sistem de acest gen, botezat e-Hdi, a implementat şi Citroën pe maşinile sale. Am testat vreme de patru zile noul Citroën C4 cu motor e-Hdi de 110 cai-putere. Consumul a fost surprinzător, situându-se la 5,8 litri/100 km la o viteză medie de 29 km/h. La fel şi autonomia, aceasta bătând spre 1.000 km.

C4 este provocarea franceză pentru maşinile germanilor. Designul lui C4 urmează filozofia mărcii, motiv pentru care producătorii au avut grijă, în primul rând, la finisaje. Tocmai de aceea, maşina este asamblată în Franţa. Scaunele sunt prevăzute cu un suport lombar reglabil şi funcţia electrică de masaj a zonei lombare. Izolarea fonică este asigurată de parbrizul cu folie acustică, etanşarea cu o barieră periferică pe caroserie şi adăugarea unor elemente de amortizare în compartimentul motorului. Nu lipseşte nici plafonul panormaic care face deliciul pasagerilor din spate. C4 vine acum cu o serie de inovaţii care îi permit oricărui şofer să creeze, în maşină, propriul spaţiu. Astfel, culoarea luminii de bord poate fi aleasă dintr-o paletă de şase nuanţe. La fel şi sunetul din habitaclu. C4 se situează în top şi în ceea ce priveşte spaţiile de depozitare. Portbagajul de 408 litri este completat de spaţii pentru sticla de 1,5 litri, pentru o cană sau pentru patru pachete de mâncare. Printre noile tehnologii implementate pe model se numără sistemul de supraveghere pentru unghiul mort, cu ultrasunete. Acesta informează şoferul despre prezenţa unui vehicul în unghiul mort prin intermediul unui LED portocaliu integrat în oglinda retrovizoare şi funcţionează la viteze cuprinse între 12 şi 140 km/h. Raza de acţiune este de până la 5 metri în spatele barei spate şi 3,5 m în lateral. Limitatorul-regulator de viteză este programabil cu cinci valori de referinţă. Dimensiunile rămân în limite, noul C4 având 4,33 metri lungime şi 1,79 metri lăţime.

Siguranţă de 5 stele

Impresionant este sistemul e-Hdi micro hibrid prin consumul său redus, dar şi printr-o limitare a poluării. Sistemul are două componente, unul start/stop care opreşte motorul atunci când se apasă frâna şi viteza este mai mică de 20 km/h, şi o frânare recuperativă care foloseşte energia cinetică a automobilului pentru a reîncărca suplimentar bateria, energie de care este nevoie pentru a realiza pornirea instantanee odată ce este eliberată pedala de frână. Consumul motorului diesel de 110 cai-putere, cu un cuplu de 270 Nm, a fost de 5,8 litri la 100 km în mediu urban şi de 5,1 în regim de autostradă la o viteză medie de 129 km/h. Puterea se transmite prin intermediul unei cutii automate cu şase rapoarte, care are şi opţiune de pilotare manuală cu ajutorul unor padele montate pe volan. Ca sisteme de siguranţă, C4 este dotat cu ABS+AFU+EBD+ESP, airbaguri frontale, laterale şi cortină. De asemenea, în preţ mai sunt incluse aer condiţionat bi-zonal, faruri de ceaţă cu funcţie de colţ care se aprind după rotirea volanului, priză de 220 V, senzor de ploaie, de parcare şi de măsurare a spaţiului disponibil în parcare. Preţul modelului testat este sub 20.000 de euro cu TVA, fără tichete rabla.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639266-01-22

Mai multe imagini:
Muschetarul econom
zoom
Muschetarul econom
zoom

TAGURI: muschetar, citroen, econom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image