2016-12-08 16:40

NASA a descoperit o galaxie învecinată cu două găuri negre active

NASA a descoperit o galaxie învecinată cu două găuri negre   active
Cu ajutorul satelitului Swift al NASA şi al Observatorului Chandra X-ray,astronomii au descoperit două găuri negre supermasive în centrul unei galaxiirelativ apropiate.

Galaxia, cunoscută sub numele de Markarian 739 sau NGC3758, se află la o distanţă de 425 milioane de ani lumină, spre constelaţiaLeului. Cele două nuclee din centrul galaxiei se află la o depărtare unul decelălalt de doar 11.000 de ani lumină, fiecare conţinând o gaură neagră.

„În centrul galaxiilor, inclusiv în centrul Căii Lactee,se află găuri negre supermasive, cu o masă de milioane de ori mai mare decât a Soarelui”,spune liderul echipei de laNASAGoddard Space Flight Center, MichaelKoss. „Unele găuri negre din centrul galaxiilor radiază de miliarde de ori maimultă energie decât Soarele”, explică Michael Koss.

Toate galaxiile au în centru nuclee active, însă galaxiicu două nuclee sunt foarte rare: Markarian 739 este doar a doua identificată peo rază de jumătate de miliard de ani lumină.

Oamenii de ştiinţă cred că evenimente de genulcoliziunilor între galaxii declanşează conectarea celor două nuclee. Pe măsurăce gazul spiralează spre interiorul găurilor negre, acesta devine extrem defierbinte şi radiază cantităţi imense de energie.

Ultima modificare in data de :639249-12-05