2016-12-07 14:43

NASA a descoperit prima exoplanetă telurică de mărimea Terrei

NASA a descoperit prima exoplanetă telurică de mărimea Terrei

NASAa anunţat, ieri, că a descoperit cu ajutorul telescopului spaţial Kepler primaexoplanetă telurică ce are o mărime apropiată de cea a Terrei, informează AFP.

Cuo orbită mult prea apropiată de steaua ei pentru a putea fi locuibilă, nouaplanetă, denumită Kepler 10b, este prima din cele 500 de planete descoperite,începând din 1995, în afara sistemului nostru solar, care este telurică -celelalte fiind în principal gazoase.

Kepler10b este totodată prima exoplanetă telurică având o mărime apropiată de cea aTerrei, cu un diametru de 1,4 ori mai mare decât cel terestru şi o masă de 4,6ori mai mare, au precizat astronomii americani, participanţi la programulspaţial Kepler.

Kepler10b orbitează în jurul unei stele asemănătoare Soarelui nostru, denumităKepler-10, aflat în constelaţia Lebedei, la o distanţă de 560 de ani-lumină deTerra (un an lumină reprezintă echivalentul a 9.460 de miliarde de kilometri).

Înseptembrie, astronomii de la Universitatea California din Santa Cruz au anunţatcă au descoperit o exoplanetă telurică şi probabil locuibilă, deoarece estesituată la o distanţă potrivită de steaua ei, care permite existenţa unorvalori de temperatură la care apa se menţine în stare lichidă. Însă aceastădescoperire nu a putut fi confirmată de alţi cercetători care au detectat oeroare în timpul procesului de analiză a datelor.

Pentruastronomi, o exoplanetă este "potenţial locuibilă" atunci când eapermite existenţa vieţii. Însă acest lucru nu înseamnă neapărat că oamenii pottrăi confortabil pe o astfel de planetă.

Însuşireaunei planete de a fi "locuibilă" depinde de numeroşi factori, cei maiimportanţi dintre aceştia fiind prezenţa apei în stare lichidă şi existenţaunei atmosfere.

Descoperireaacestei exoplanete a fost prezentată în cadrul conferinţei anuale organizată deAmerican Astronomical Society, organizată în această săptămână în oraşulamerican Seattle.

Lansatîn 2009 de NASA, telescopul spaţial Kepler va analiza timp de cel puţin treiani şi jumătate peste 100.000 de stele asemănătoare Soarelui, care se găsesc înconstelaţia Lebedei şi în constelaţia Lirei. Misiunea principală a telescopuluiKepler este de a descoperi în galaxia noastră, Calea Lactee, aceleplanete-surori ale Terrei care pot găzdui forme de viaţă.

Ultima modificare in data de :639234-01-20