2016-12-10 16:53

NASA lansează o misiune pentru studierea Soarelui de la mică distanţă

NASA lansează o misiune pentru studierea Soarelui de la mică distanţă

NASA a anunţat că valansa, până în 2018, o nouă misiune vizând studierea Soarelui de la micădistanţă, graţie unei sonde de mărimea unui automobil - Solar Probe Plus.

SolarProbe Plus se va îndrepta spre atmosfera Soarelui, la circa 6,4 milioane dekilometri de suprafaţa astrului, pentru a efectua o serie de observaţiiştiinţifice.

"Experienţelealese pentru Solar Probe Plus sunt destinate a oferi răspunsuri pentru douăîntrebări-cheie ale fizicii solare: de ce atmosfera Soarelui este mai caldădecât suprafaţa lui vizibilă şi ce împinge vântul solar care afectează Terra şisistemul solar?", a indicat Dick Fisher, directorul departamentului deheliofizică al NASA, într-un comunicat.

Pentrua se putea apropia de Soare, sonda va fi dotată cu un scut protector realizatdintr-un material nou pe bază de carbon, care ar trebui să reziste latemperaturi de peste 1.400 de grade Celsius, dar şi la niveluri ridicate deradiaţii, potrivit NASA.

NASAa lansat în 2009 un apel către cercetătorii specializaţi în studierea Soarelui,pentru a propune proiecte ştiinţifice, agenţia reţinând cinci dintre propuneri.

Printremisiunile ştiinţifice care vor fi efectuate figurează măsurarea anumitorparticule ale Soarelui (protoni, electroni), realizarea de imagini 3D cuajutorul unui telescop şi măsurarea câmpurilor magnetice.

"Pentruprima dată vom putea atinge, gusta şi simţi Soarele nostru", a spus LikaGuhathakurta, unul dintre oficialii programului Solar Probe Plus, în acelaşicomunicat emis de NASA.

Ultima modificare in data de :638942-05-12