2016-12-03 17:44

NASA ţine astăzi o conferinţă pentru a anunţa descoperirea unui «obiect excepţional în vecinătatea noastră cosmică»

O conferinţă de presă inedită la NASA, legată de descoperirea unui „obiect excepţional în vecinătatea noastră cosmică”, va începe la ora 19.30 (ora României). Atunci, NASA va spune întregii lumi despre ce anume este vorba. Misteriosul obiect a fost descoperit de către Observatorul Chandra, considerat unul dintre cele mai bune din lume. Conferinţa de presă va fi difuzată în direct pe siteul NASA. Totodată, NASA a avertizat asupra unor explozii solare care vor afecta Pământul astăzi şi mâine. Aceste fenomene ar putea perturba sistemele de comunicaţii, cu precădere funcţionarea sateliţilor şi a sistemelor gps. O altă problemă sunt radiaţiile extrem de puternice din timpul exploziilor solare, motiv pentru care experţii le recomandă oamenii să evite expunerea prelungite la soare în aceste zile.Conferinţa de presă va avea locla sediul central din Washington al postului de televiziune NASA TV, la ora17.30 GMT (19.30 ora României)

Printre oamenii de ştiinţăcare vor răspunde întrebărilor adresate de jurnaliştii prezenţi la eveniment senumără Jon Morse - directorul departamentului de astrofizică de la sediulgeneral din Washington al NASA, Kimberly Weaver - astrofizician la GoddardSpace Flight Center şi Alex Filippenlo - astrofizician la University ofCalifornia din Berkeley.

Conferinţa va putea fiurmărită şi pe internet, pe site-ul .

SatelitulChandra X-ray Observatory a fost denumit astfel în onoarea fizicianului deorigine indianăSubrahmanyan Chandrasekhar, savantul care a devenit cunoscut după ce a pus la puncto formulă de calcul ce permite determinarea masei maximale (limitaChandrasekhar) a piticelor albe. "Chandra" înseamnă, totodată, înlimba sanscrită "lună" sau "strălucire".

Deoareceatmosfera Terrei absoarbe şi reflectă cea maimare parte a razelor X care se îndreaptă către Pământ, aceste raze nu pot fidetectate de telescoapele terestre şi a fost nevoie de un telescop spaţialpentru a măsura şi studia intensitatea lor.

Ultima modificare in data de :638948-12-24