2016-12-10 03:09

Nava spaţială Kepler descoperă planete asemănătoare Pământului

Nava spaţială Kepler descoperă planete asemănătoare Pământului

Spaţiul,ultima frontieră. Aceasta este călătoria navei spaţiale Kepler. Misiunea sa depatru ani încoace este de a descoperi noi lumi, mergând cu îndrăzneală înlocuri unde nu a mai fost nimeni, iar primele analize arată că nava spaţialăs-ar putea să fi găsit multe verişoare ale planetei Pământ.

Cercetările vor aveaun răspuns clar peste câţiva ani

Kepler,sonda trimisă în spaţiu de către NASA, a localizat sute de obiecte care orbiteazăîn jurul unor stele îndepărtate, amplificând speranţele comunităţii ştiinţificede a găsi planete asemănătoare Pământului şi alimentând speculaţiile că arputea exista viaţă în afara sistemului nostru solar. În timpul unei prelegeriţinute în cadrul conferinţei TEDGlobal, Dimitar Sasselov, unul dintre oameniide ştiinţă ai misiunii Kepler, a indicat faptul că primele date trimise de navaspaţială, lansată în martie 2009, sugerează cu putere că există multe alteplanete cu o mărime asemănătoare Pământului. "Mai e mult de lucru pe bazaacestor date", a spus Sasselov, profesor de astronomie al UniversităţiiHarvad. "Multe dintre aceste plante sunt doar la stadiul de candidaţi, levom confirma în următorii ani, dar rezultatul statisticilor răsună clar şitare... există planete precum Pământul acolo."

Anumiteorganizaţii de ştiri par să fi sărit calul, raportând că naveta spaţială Keplera confirmat deja existenţa unor planete locuibile de către om care aşteaptăcererea acestuia de a le face ale lui. Există un motiv foarte bun pentru caretrebuie să aşteptăm ani buni până când analizele navei confirmă abundenţaplanetelor locuibile. Înaintea misiunii Kepler, între anii 1995 şi 2010, aufost descoperite aproape 500 de planete care orbitau în jurul altor stele încartiere galactice vecine, dar majoritatea acestora erau doar planetegigantice, nu neapărat capabile de a menţine viaţa de orice fel. Prospectuldescoperirii altor lumi - ca luna Pandora din "Avatar" sau lunapădurilor Endor din "Războiul Stelelor" - unde a apărut sau s-arputea dezvolta viaţa rămâne un subiect de tip SF. Totuşi, aceasta este misiuneaprincipală a Institutului SETI din California, unde Seth Shostak esteastronomul senior în căutare de inteligenţă extraterestră. "Ştim că existăşi alte planete în spaţiu, dar câte din ele sunt asemănătoare Pământului, avândoceane lichide, astmosfere dense şi, în general, să fie prietenoase cuviaţa?", a întrebat el, vorbind pentru Ştirile AOL.

"Nu putem spuneîncă, "Omule, priveşte toate aceste Pământuri!"

Shostaksusţine că va dura aproximativ trei ani până va răspunde la această întrebareispititoare, deoarece oamenii de ştiinţă trebuie să determine cât timp îi valua unei lumi îndepărtate pentru a se "adânci" în lumina Soarelui.Dacă această "adâncire" va putea fi văzută aproape 365 de zile pe operioadă de trei ani, atunci acea planetă este un pretendent puternic pentru afi verişorul Pământului.

"Nuputem spune încă, "Omule, priveşte toate aceste Pământuri!" Ar fiiresponsabil", a spus Shostak. În cazul încare oricare dintre aceste sute de planete descoperite de Kepler ar fi,într-adevăr, locuibile, se vor afla la o depărtare foarte mare de Pământ."Aceste planete vor fi la o distanţă de zeci de ani lumină", aprecizat Shostak. "Cu rachetele noastre, e o plimbare de aproximativ unmilion de ani."

Întimp ce ne vom baza ceva mai mult timp pe experienţele 3D din cinematografe,Shostak oferă nişte detalii izbitoare pentru cei care se întreabă dacă suntemsinguri în univers. "Dacă jumătate din toate stelele au planete, atuncinumărul planetelor - doar în Calea Lactee - este poate de zece ori mai maredecât numărul de stele, şi există sute de miliarde de stele", a spus el."Dacă naveta Kepler descoperă că măcar 1% din toate stelele au planeteasemănătoare Pământului, atunci asta înseamnă că există miliarde de veri aiTerrei doar în galaxia noastră, şi, bineînţeles, sunt 100 de miliarde degalaxii. Deci e un număr destul de mare."

Ultima modificare in data de :638939-02-04