2016-12-08 22:27

Neuroni din celule epiteliale! Cercetătorii americani au reuşit să transcrie o secvenţă AND

Cercetătoriiamericani din California au reuşit să transforme câteva celule umane epitelialeîn celule neuronale funcţionale, potrivit unui studiu publicat recent înrevista ştiinţifică Nature.

Savanţiiamericaniau reuşit să transcrie o secvenţă de ADN în celule epitelialeembrionare umane pentru a crea celule care se comportă la fel caneuronii,informeazăbbc.co.uk.

Aceastătehnică a fost realizată cu succes şi pe şoareci, în cadrul unor experimenteprecedente.

Potrivitoamenilor de ştiinţă,noua metodă ar putea avea numeroase aplicaţii încercetările din domeniul neurologicşi chiar pentru a crea celuleneuronale capabile să fie transplantate.

Oameniide ştiinţă americani au utilizat virusuri modificate genetic pentru a introducepatru tipuri diferite de "factori de transcriere" în celuleleepiteliale embrionare. Aceşti factori de transcriere joacă un rol major în procesulde "citire" a ADN-ului şi de codificare a proteinelor din celule.

Introducereacelor patru factori de transcriere a avut ca efecttransformarea uneiporţiuni din celulele epiteliale în celule care funcţionau precum celeneuronale.

Spredeosebire de alte abordări folosite în trecut, acest proces nu presupunereprogramarea celulelor epiteliale pentru a deveni celule suşă, ci reprezintă otransformare directă a celulelor epiteliale în neuroni.

Nouatehnică ar putea fi folosită în viitor pentru a crea noi celule neuronale ce arputea fi apoi transplantate unor pacienţi suferind de diverse afecţiunineuronale.

Studiula fost coordonat de Marius Wernig, profesor de patologie la Stanford UniversitySchool of Medicine din California.

Ultima modificare in data de :639247-04-20