2016-12-06 05:07

O specie de dinozaur necunoscută până acum aduce noi informaţii despre evoluţia acestora

Descoperirea înArgentina a două exemplare dintr-o specie foarte veche de dinozaurioferănoiinformaţii despre evoluţia acestor animale dispărute înurmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, potrivit unui studiu publicat înrevista Science.

Dinozaurul,numit Eodromaeus murphi, a trăit în urmă cu 230 de milioane de ani.

Autoriiacestei descoperiri, Paul Sereno, de la Universitatea din Chicago (SUA), şiRicardo Martinez, de la Universitatea naţională din San Juan (Argentina), aureuşit să reconstituie un schelet aproape complet al unui exemplar din aceastăspecie.

Dinozaurulera de talie mică - cu o lungime de aproximativ 1 metru - şi semăna în anumiteaspecte cu un tiranozaur, având maxilarul ascuţit şi cu numeroşi dinţi.

Analizafosilelor descoperite în valea Ischigualasto (nord-vestul Argentinei) aratăcădinozaurii nu au eliminat celelalte specii de reptile, ci le-auînlocuit progresiv, acestea dispărând din alte motive.

Paleontologiiau explicat şi că fosilele au arătat că Eoraptor,multtimpconsiderat un strămoş al tiranozaurului, era, de fapt,strămoşul uriaşului apatozaur, un erbivor cu o greutate de circa 30 de tone şicu o lungime de aproximativ 21 de metri. Era înrudit cu dinozaurii saurienicare trăiau în America de Nord în urmă cu 150 de milioane de ani.

Celedouă exemplare de Eodromaeus sunt "suficient de complexe pentru a oferiinformaţii substanţiale despre începutul evoluţiei dinozaurilor", a spusSterling Nesbitt, paleontolog la Universitatea Washington din Seattle.

Paleontologiiau analizat rezultatele acestei descoperiri şi au căzut de acord că, în urmă cu230 de milioane de ani, trei mari linii de dinozauri - Sauropodomorpha,Theropoda şi Ornithischia - au dezvoltat deja propriile caracteristici:carnivore, respectiv erbivore, bipede sau patrupede. Însă ele reprezentauatunci doar 11% dintre vertebrate: au avut nevoie de alte 30 de milioane de anipentru a cuceri întreg globul pământesc.

Ultima modificare in data de :639234-03-30