2016-12-10 03:08

«Obiect excepţional» descoperit de NASA, cea mai tânăra gaură neagră VEZI FILM

«Obiect excepţional» descoperit de NASA, cea mai tânăra gaură neagră VEZI FILM

Cea mai tânăra gaura neagră, „obiectul excepţional” desprecare NASA a anunţat azi într-oconferinţă de presă, a fost descoperit cu ajutorul telescopul spaţial Chandra XRay. Anunţul despre „obiectul excepţional” i-aţinut nu doar pe oamenii de ştiinţă cu sufletul la gură, de când NASA a anunţat că va spune întregii lumidespre ce este vorba, adică azi la ora 19.30 (ora României).

Această descoperirea ar putea ajuta oamenii de ştiinţă săînţeleagă mai bine exploziile stelare, formarea găurilor negre sau steleneutronice, dar şi o aproximare a găurilor negre existente în galaxia noastră.

Chandra X-Ray cu ajutorul căruia a fost descoperit „obiectul excepţional” este celmai puternic telescop cu raze X din lume.

Obiectul, care are numai 30 deani, este o reminiscenţă a SN 1979C, o supernova din galaxia M100, situată laaproximativ 50 de milioane de ani lumină de Pământ. Descoperirea este rodulobservaţiilor efectuate de specialişti în perioada 1995 - 2007.

Cercetătoriicred că SN 1979C, descoperită iniţial de un astronom amator în 1979, s-a formatcând o stea de circa 20 de ori mai mare decât Soarele nostru a explodat.

Ultima modificare in data de :638948-12-25