2016-12-07 12:54

SPECIAL


Ofensiva chilipirurilor

 |  21:00
Ofensiva chilipirurilor

Acum un secol, Henry Ford a dat lovitura cu o idee: un automobil accesibil unui număr cât mai mare de oameni. Modelul T costa 700 de dolari, salariul unui muncitor american pe jumătate de an, şi s-a vândut în 15 milioane de exemplare. Şi pentru că anul 2012 nu se anunţă unul în care banii să fie ieftini ca în plin boom economic, orientarea consumatorilor către maşinile ieftine ar putea însemna o lovitură pentru producătorii auto. Renault vrea să concureze cu indienii de la Tata relansând zvonurile privind o maşină de 2.500 de euro. Între timp, indienii au anunţat că Nano va prinde mai multă putere. Dar cât de ieftin putem cumpăra automobile în Uniunea Europeană?

Viitorul Renault ieftin s-ar numi Dacia Citadine. Lungimea ar urma să fie de 3,5 metri. Maşina va fi ridicată pe platforma noului Reanult Twingo şi va fi o berlină în cinci uşi. Perioada când se va lansa ar urma să fie 2015-2017. Doar că piaţa Uniunii Europene, dar şi cea a SUA sunt foarte stricte în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. Lipsa unui airbag, a unui sistem ABS sau chiar a unui ESP va face imposibilă vânzarea unui automobil cheap pe astfel de pieţe. Maşina de 2.500 de euro la care visează grupul Renaul-Nissan s-ar putea adresa mai mult pieţei din Rusia sau celei din America de Sud, decât celei europene sau americane.

Saltul de preţ pe care francezii vor să-l realizeze este semnificativ dacă ţinem cont că un cheap costă 6.500 de euro, iar un Logan circa 7.000 de euro. Costuri mai mici înseamnă, pe de o parte, folosirea celor mai ieftine materiale disponibile pe piaţă, iar pe de altă parte, dezvoltarea unui motor cu o cilindree de până la 800 cm cubi, care însă va costa ţinând cont că este vorba de tehnologie nouă.

Muşchii lui Nano

Principalul concurent în acest segment super-cheap este Tata Nano. Şi în vreme ce Renault se va chinui să strângă furnizorii de subansambluri cu un preţ cât mai mic, indienii fac eforturi pentru a civiliza Tata. Nano nu numai că a nu a reuşit să pătrundă pe piaţa europeană, dar nici măcar nu a fost în stare să fie un succes în India, ţara în care a fost creată. Concret, miliardarul Tata vrea din 2012 să scoată MY Nano, o maşină restilizată care, oficial, va fi mai mare, mai puternică şi mai economică decât cea care lua foc din senin pe şosea. Motorul va fi de 624 cc şi va livra 38 de cai şi un cuplu de 51 Nm. Viteza maximă ar urma să urce la 105 km/h la un consum de patru litri la 100 km. Suspensia a fost revizuită şi s-a adăugat o bară anti-ruliu, direcţia a fost îmbunătăţită, iar frâna a obţinut şi un servo. Totul la 2.730 de dolari. Degeba, tot nu se va putea vinde în UE sau SUA pentru că preţul cu dispozitivele de siguranţă obligatorii ar fi de aproape 5.000 de euro. Spre comparaţie, cea mai ieftină maşină care se vinde în SUA, Nissan Versa Sedan, costă 11.000 de dolari, iar un Nissan Pixa în Marea Britanie ajunge la 6.000 de lire.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639266-04-13

Mai multe imagini:
Ofensiva chilipirurilor
zoom

TAGURI: ernault, dacia citadine



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CONSTANTIN
29 Noi 2011

Trebuie sa va jignesc , poate va treziti si realizati ce faceti !Chiar va credeti destept cand folositi cuvinte ca cheap ?Chiar va pute limba romana ?Oare deznationalizarea asta , in scopul intrarii romanilor in malaxorul de popoare , care se vrea a fi U.E. , este intamplatoare ? Sunteti un om ieftin !

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Protest al angajaților uzinei Dacia de la Mioveni Câteva zeci de muncitori ai uzinei Dacia Renault de la Mioveni protestează, vineri dimineaţă,... 02 Dec 2016 | (0)