2016-12-06 10:22

SPECIAL


Originalul într-o lume de copii

 |  21:00

Jeep e sinonim cu autovehiculul de teren. E ca xeroxul pentru copiator sau adidasul pentru pantoful sport. Jeep este primul vehicul off-road. A apărut în timpul războiului mondial, din necesitate. Au trecut 70 de ani de atunci, dar Jeepul a rămas cu acea putere a unei maşini capabile să facă orice. Doar că nu mai e la fel de spartană ca atunci, ci a devenit comodă şi silenţioasă. Jeep Compass este cel mai nou model. Am testat câteva zile, pe o distanţă de vreo 350 km, noul Compass, versiunea 2011.

Primul Jeep a fost Bantam, un vehicul 4x4 capabil să asigure transportul rapid pe câmpul de luptă al comandanţilor americani. De maşina tot de teren de atunci aduce aminte azi modelul Wrangler. Compass face parte din clasa compact corssover. I se poate spune şi SUV, dar piaţa peste plină de maşini denumite astfel şi ar putea fi confundat cu ceea ce nu este. Adică o maşină de fiţe pentru drumuri line şi drepte. Jeep Compass este în primul rând o maşină americană, chiar dacă recent a intrat în portofoliul Fiat prin fuziunea Chrysler cu cel mai mare concern auto italian. Este o maşină pursânge americană. Puternică, solidă, comodă şi lucrată mai mult în spiritul durabilităţii şi al forţei, decât al fineţii. Tablă groasă, capotă puternică, schimbător de viteze solid, volan mare. Scaune din piele, încălzite, comode şi mari cât nişte fotolii, spaţii pentru orice îţi trece prin cap să depozitezi, trapă, un sistem audio impecabil cu o multitudine de incinte acustice şi un bord interesant completează latura elegantă a Compass-ului. Există şi câteva curiozităţi, cum ar fi suportul volanului care tinde să-ţi stea pe genunchi, display-ul color destul de inutil, un computer de bord sărăcuţ sau lipsa unui senzor de parcare.

Un căţărător elegant

M-a încântat modul în care Jeep-ul Compass ştie să meargă pe teren accidentat şi cum îmbină aceste calităţi de căţărător cu cele ale unui vehicul elegant şi comod la drum obişnuit. Maşina care trece peste orice hârtoapă ştie să plutească pe asfalt fără să scoată cel mai mic zgomot, deşi avem de-a face cu un motor diesel de 2,2 litri şi suspensii independente destul de tari. Izolarea fonică este de nota 10, aproape nici un zgomot de la cei 163 de cai putere nepătrunzând în habitaclu. Distribuţia cuplului de 320 Nm se face prin intermediul unei tracţiuni integrale Freedom Drive care are un cuplaj electromagnetic ce împarte forţa în funcţie de aderenţa fiecărei roţi. Ca orice off-road care se respectă, Compass are un buton prin care cuplul distribuit între puntea faţă şi cea spate poate fi blocat. Maşina beneficiază de sisteme precum ESP, ERM, ABS, TCS, BAS, Hill Holder, airbaguri frontale şi de fereastră. Consumul pentru Compass-ul care cântăreşte peste două tone a fost de 6,2l/100 km în extraurban şi 6,9l/100km în regim mixt, inclusiv un traseul off-road. Preţul de lansare anunţat de noul importator, Autoitalia, variază între 27.950 şi 29.950 de euro cu TVA. Versiune 2WD şi motor diesel de 136 de cai putere este cu 2.000 de euro mai ieftină.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-08-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image