2018-07-16 23:15


Panda, lovitura Fiat pentru oraş

 |  16:05
Panda, lovitura Fiat pentru oraş

Fiat Panda a ajuns la a treia generaţie. În 1980, Panda era considerată o maşină ieftină, simplă, uşor de întreţinut şi de utilizat. Era o maşină a omului simplu. A fost produsă timp de 23 de ani, după care Panda a beneficiat de o restilizare radicală. Fiat a vândut timp de 31 de ani nu mai puţin de 6,5  milioane de vehicule. Panda model 2011 este o maşină care nu mai are nici o legătură cu bunica simplă şi este un automobil echipat cu cele mai noi tehnologii în materie de automatizare a traficului auto.

Panda a sosit în România. Într-o primă fază doar în modul de tracţiune 4x2, urmând ca în toamnă să apară şi varianta 4x4. Panda este un Citycar care dispune de trei timpuri de motorizări şi trei niveluri de echipare. Preţurile încep de la 9.950 de euro cu TVA şi ajung până la 14.100 de euro cu TVA. Cea de-a treia generaţie nu este un facelift, ci o maşină complet regândită, a asigurat reprezentantul Autoitalia, importatorul mărcii în România. Noua maşină se fabrică într-o uzină italiană lângă Napoli în care s-au investit 800 de milioane de euro, special pentru Panda. Fiat a regândit spaţiul interior reuşind să-l extindă faţă de varianta anterioară printr-o serie de inovaţii cum sunt scaunele slim, mai subţiri decât precedentele, sau prin mărirea numărului de spaţii de depozitare. Bordul a fost modificat şi îl anticipează pe cel de pe viitoarea serie 500. Gabaritul lui Panda este cu 20 cm mai lung decât al unor concureţi direcţi precum Citroën C1 sau Toyota Aygo, ajungând la 3,65 metri. Lăţimea este de 1,64 metri, iar înălţimea de 1,55 metri, ceea ce face ca portbagajul să aibă o capacitate de 255 de litri sau 870 de litri cu scaunele rabatate.

De asemenea, în Panda se pot transporta obiecte a căror lungime atinge 2 metri. Clasica frână de mână a fost înlocuită cu un levier scurt tip cotieră, ceea ce a creat un spaţiu suplimentar pentru două suporturi de sticle. Dotarea standard este generoasă, echiparea Pop incluzând 4 airbaguri, ABS+EBD, sistem antiincendiu, închidere centralizată, servodirecţie electrică, geamuri electrice şi atermice, Follow me Home, volan şi scaun reglabile sau Smart Fuel System (care nu permite alimentare cu alt tip de combustibil). Aerul condiţionat apare la nivelul de echipare imediat următor şi este însoţit de şi economicul sistem Star&Stop. Cum spuneam, opţional Panda poate fi echipate cu device-uri de ultimă oră. Unul dintre ele este sistemul Low Speed Collision Mitigation care previne accidentele la viteze mai mici de 30 km/h frânând automat maşina. Tot acest sistem previne şoferul pe pericolul unei coliziunei frânând automat maşina de câteva ori, dar şi crescând presiunea suplimentar în coloana de frânare pentru o eficacitate sporită. Panda a reuşit să obţină patru stele la teste EuroNcap, cu toate că ESP-ul nu figurează în varianta de bază.

900 de centimetri turbo

Există trei tipuri de motorizări: 1,2 şi 0,9 turbo pe benzină şi 1,3 multijet diesel. Motorizare diesel de 75 de cai-putere este deja o veterană la Fiat. Interesant este propulsorul de 900 de centimetri cubi TwinAir care dezvoltă 85 de cai-putere şi un cuplu constant de 145 Nm. Micuţul motor reuşeşte să propulseze maşina de 975 kg până la 100 km/h în doar 11,2 secunde la un consum care în regim urban este de 5 litri/100 km, conform declaraţiei producătorului. În combinaţie cu acest motor este disponibilă şi cutia de viteze automată Dualogic. Despre cum se comportă noul Fiat Panda pe şosea veţi afla într-un articol viitor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639567-03-26

Mai multe imagini:
Panda, lovitura Fiat pentru oraş
zoom

TAGURI: panda, fiat





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri









Apa Nova