2016-12-07 14:31

Pe planeta Titan a venit primăvara!

Emisferade nord a lunii planetei Saturn, Titan, se bucură de primăvară, norii polaridispărând în perioada echinocţiului din august 2009. Specialiştii au reuşit săsurprindă câteva imagini uimitoare, captatecu ajutorul navei NASACassini,în timp ce norii de la cei doi poli ai satelitului s-auîndepărtat, lăsând loc luminii.

NavaCassinimonitorizează norii satelitului natural Titan încă din 2004, de când nava aintrat în orbita planetei Saturn. Un grup de cercetători condus de cătreSebastienRodriguez, în colaborare cu Universitatea Didero, din Paris, a analizat peste 2.000de imagini pentru a crea primul studiu pe termen lung a climei de pe Titan,studiu ce include şi echinocţiul din august 2009.

Titanse aseamănă din multe puncte de vedere cu Terra: conţine apă (în stare solidă),are o atmosferă asemănătoare cu cea de pe planeta noastră înainte de apariţiavieţii şi se crede că ar găzdui chiar microorganisme. În plus, Titan are unciclu hidrologic asemănător cu cel al Pământului, deşi este compus mai mult dinmetan şi etan, decât apă. Un anotimp pe Titan durează în jur de 7 ani pe Pământ.

Ultima modificare in data de :638943-01-21