2016-12-10 22:27

SPECIAL


Pericolul chinezesc

 |  21:00
Pericolul chinezesc

Chinezii au fost întâi admiraţi pentru răbdarea şi capacitatea lor de a realiza lucruri multe şi mărunte. Apoi au fost folosiţi pentru capacitatea lor de a copia. Forţa de muncă ieftină şi calificată a fost folosită de toate marile concerne pentru a produce ieftin.

Europenii şi americanii deţineau tehnologia, ţările subdezvoltate materia primă, iar chinezii şi indienii mâna de lucru ieftină. Cu timpul, China comunistă a învăţat noi tehonologii, au reprodus patentele Occidentului şi au reuşit să construiască maşini complexe. Şi ce poate fi mai complex decât un automobil. Semnele s-au văzut încă din anii trecuţi, însă maşinile chinezeşti sau indiene nu puteau fi comercializate pe pieţele europene sau americane, în primul rând, din cauza carenţelor gigantice la capitolul siguranţă, o componentă esenţială atât în politica statelor, cât şi a cumpărătorilor. Automobile care nu obţineau nici măcar o stea la teste de siguranţă sau luau foc pe şosea nu aveau ce căuta pe drumurile UE. Dar anul acesta situaţia s-a schimbat radical. Maşinile chinezeşti au reuşit să obţină nu mai puţin de 4 stele la testele EuroNCAP, cât alte branduri premium. Vechile companii auto au de ce să se teamă, pentru că odată acceptate, automobilele chinezeşti vor avea în mânecă un as imbatabil în vremuri de criză acută: preţul.

Stele cât un Mercedes

Chinezii au participat la testele EuroNCAP din luna trecută cu o marcă naţională, Geely Emgrand EC7, şi una cumpărată de la britanici, MG. Geely a mai avut câteva tentative de a pătrunde pe piaţă. A stârnit râsul, dar a dat și un fior rece, atunci când a clonat Rolls sau BMW X5. De această dată a venit cu un model propriu care a obţinut nu mai puţin de 4 stele. Cât Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Renault Fluence Z.E sau, atenţie, Jaguar XF! Mai mult, la capitolele Protecţia copiilor şi Saftey assist s-a situat peste pretenţiosul Range Rover Evoque şi a avut un scor similar cu al unui Mercedes Benz C-classe Coupe. Impresionant, ţinând seama de diferenţa enormă de preţ, materiale şi tehnologie folosite.

Premium pentru 10.000 de euro

Un Geely Emgrand EC7 costă până în 10.500 de euro pentru varianta premium 1,8 care inculude un motor de 136 cai-putere cu norma de poluare Euro 4, un portbagaj de 680 de litri, scaune de piele încălzite, trapă, GPS, DVD player, climă. La capitolul siguranţă, surpriza chinezească are în standard airbaguri frontale, laterale şi cortină, senzor de parcare, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri sau sistem automat de închidere a uşilor. Totul la un preţ care nu depăşeşte 10.500 de euro cu toate taxele incluse. O ofertă care le va da multă bătaie de cap tuturor companiilor care dezvoltă sedane cât mai ieftine. În plus, chinezii mai au un atu, pot susţine oricând un preţ de dumping dată fiind puterea financiară pe care o au în prezent şi opacitatea informaţională dintr-un stat, totuşi, comunist. Chinezilor nu le mai rămâne decât o singură piedică de trecut: testul timpului. Oare Geely Emgrand EC7 va rezista şi la câţiva ani după ce a rulat zeci de mii de kilometri, sau se va dezintegra şi se va rugini aidoma maşinilor făcute din lucruri ieftine?Rămâne de văzut.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639268-09-20

Mai multe imagini:
Pericolul chinezesc
zoom

TAGURI: pericol chinezesc, automobile, euroncap



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DUMITRU IUGA
10 Dec 2011

Imi amintesc de vizita unor chinezi la noul Telecentru din Dorobanti prin anii 70 - 80. Desenau si notau pe hartie tot ce vedeau si auzeau (explicatiile). Asa sunt chinezii si este bine sa fii asa ca ei. Numai ca ei au niste probleme de alta natura imposibil de rezolvat: mancare, energie, materii prime, spatiu vital. Pe termen mediu, Siberia este aproape numai ca in orice razboi s-ar angaja ar insemna revenirea lor la vremurile preistorice.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Președinta PNL cheamă la mobilizare împotriva pericolului reprezentat de social-democrați Președinta PNL, Alina Gorghiu, a transmis o scrisoare adresată membrilor de partid în care îi... 07 Dec 2016 | (5)
Hunedoara. Pericol de avalanșă în Masivul Parâng Salvamontiștii din județul Hunedoara au avertzat asupra pericolului de producere a unor avalanșe... 24 Noi 2016 | (0)