2017-11-21 17:48


Peste 1.000 de euro anual pentru fericirea angajaților. Una din cinci companii românești cu peste 500 de angajați investește semnificativ în dezvoltare personală şi profesională

 |  21:01
Peste 1.000 de euro anual pentru fericirea angajaților. Una din cinci companii românești cu peste 500 de angajați investește semnificativ în dezvoltare personală şi profesională

Una din cinci companii cu peste 500 de angajaţi a investit, în anul 2015, peste 100.000 de Euro în dezvoltarea personală şi profesională a salariaţilor. Persoanele care lucrează în bănci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai mulţi bani în oamenii lor, mai exact 1.093 de Euro per angajat, se arată într-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucureşti.

Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România, care a adunat peste 140.000 de participanţi la cursurile sale de dezvoltare profesională, afirmă că, în urma acestor programe de training, se constată o schimbare semnificativă, vizibilă atât în atitudinea angajaţilor şi în consolidarea grupurilor de lucru, cât mai ales în creşterea productivităţii angajaţilor şi a companiei.

IMM-urile au început și ele să investească în pregătirea personalului

Dacă în trecut, numai multinaționalele sau companiile foarte dezvoltate investeau în astfel de cursuri, astăzi și IMM-urile sunt din ce în ce mai interesate să acumuleze informații practice despre dezvoltarea echipelor de lucru sau a angajaţilor. Specialistul afirmă că rezultatele pozitive sunt mai vizibile în rândul IMM-urilor, deoarece structurile organizaţionale sunt mai puţin complexe decât cele de la companiile mari, iar grupurile mai mici, bine pregătite şi motivate, sunt, de multe ori, mai flexibile. „Sunt mai multe componente pe care atât corporaţiile, cât şi IMM-urile trebuie să le aibă în vedere pentru creşterea productivităţii. Un departament nu trebuie să fie ultra-populat că să fie eficient, ci strategia care a produs cele mai bune rezultate este a echipelor bine legate care lucrează după o strategie bine definită. De multe ori sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru că fiecare om vede potențialul de creștere pe care îl are. E important pentru fiecare om să vadă că munca sa e valoroasă pentru companie, și nu e numai o rotiță într-un sistem. E un lucru pe care e bine să îl conștientizeze și antreprenorii și angajații”, spune Szasz.

Trainerul a analizat foarte bine piaţa mediului de afaceri, atât înainte de elaborarea cursurilor specifice pentru angajaţii în IMM-uri, cât şi după implementarea acestora. Motivul pentru care a început să dezvolte un amplu program de pregătire pentru afacerile mici şi mijlocii a fost reprezentat de potenţialul uriaş al acestora de dezvoltare şi de contribuţia majoră la bugetul de stat. „Nu trebuie să uităm că IMM-urile reprezintă motorul nostru economic, iar un studiu realizat în 2014 arăta ca acestea contribuie major la bugetul de stat, reprezentând aproximativ 53% din totalul contribuţiilor. Am construit foarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment şi am constatat că provocarea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici şi mijlocii este găsirea şi motivarea oamenilor serioşi şi responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice, mulţi dintre cursanţi au aplicat tehnicile de vânzare şi de lucru în echipă, iar creşterile monitorizate în cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, în unele cazuri”, conchide Lorand Szasz.

Loránd Soares Szász este unul dintre cei mai apreciați traineri români – a fost desemnat, de două ori consecutiv, cel mai bun speaker din România în cadrul Business Days. Loránd inspiră mii de oameni în fiecare lună la seminariile și workshopurile sale, dar și online, pe Facebook și pe blog, în cadrul unei comunități de peste 190 000 de membri.

Noutăți de la ANOFMB

Locuri de muncă vacante în UE

Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă București dispune, prin intermediul Reţelei EURES, de 440 de locuri de muncă, după cum urmează:

1. Germania – 103 posturi (electrician în construcții, factor poștal, mecanic instalații sanitare, de încălzire și aer condiționat, educatoare, șofer camion trafic local/trafic național pe distanțe lungi/trafic internațional, lăcătuș – mecanic, dezvoltator aplicații IT/informatician, instalator instalații încălzire/instalații apă și gaz, muncitor necalificat în industria prelucrării metalelor, muncitor necalificat în industria metalică – galvanizare/galvanizare la cald, asistent medical geriatrie, coordonator Departamentul Planificare Financiară, visual designer, asistent medical generalist, tâmplar/dulgher, bucătar, Go Backend Developer, dezvoltator IT, medic asistent în microbiologie, asistent medical Terapie Intensivă, asistent medical pediatrie/Unitatea de Terapie Intensivă Neonatologie, commis/demichef de rang, personal servire clienți, personal de serviciu în domeniul hotelier, mecanic industrial, manipulant mărfuri, sudor MAG);

2. Marea Britanie – 70 de posturi (îngrijitor persoane);

3. Italia – 60 de posturi (asistent medical, îngrijitor persoane);

4. Suedia – 55 de posturi (femeie de serviciu, vopsitor auto, mecanic auto, tinichigiu auto);

5. Republica Cehă – 45 de posturi (șofer camion transport intern și internațional, șlefuitor – pilitor, manager logistică);

6. Slovacia – 38 de posturi (șofer autocamion transport internațional, îngrijitor persoane/infirmier, inginer de calitate);

7. Norvegia (stat non UE, dar membru EURES) – 31 de posturi (tâmplar/parchetar, tâmplar tradițional, montator, zugrav, doctorand cercetător în comportament uman complex, doctorand cercetător în domeniul eticii organizaționale, doctorand cercetător în studii internaționale, doctorand cercetător în inteligență artificială, doctorand cercetător în sisteme inteligente, doctorand în Departamentul Informatică);

8. Bulgaria – 20 de posturi (operator rețea de telefonie mobilă, operator în industria de prelucrare a lemnului);

9. Finlanda – 7 posturi (operator CNC, sudor, lucrător în metal);

10. Olanda – 6 posturi (muncitor în agricultură);

11. Irlanda – 2 posturi (tinichigiu auto, vopsitor auto);

12. Austria – 1 post (ofițer proiecte europene);

13. Franța – 1 post (lucrător în hotel);

14. Spania – 1 post (maseur).

Pentru ocuparea acestor posturi vacante se solicită experiență, calificare în domeniu, precum şi cunoştinţe bune/foarte bune de limbă a statului respectiv sau de limbă engleză. Persoanele cu domiciliul în București, care corespund condițiilor ofertelor, se pot adresa consilierului EURES din cadrul A.M.O.F.M București, strada Spătarul Preda nr. 12, sector 5, corp clădire C, etaj 1, telefon 021/316.55.08 interior 233. Detaliile ofertelor se găsesc pe www.eures.anofm.ro.

Protest

Câteva sute de angajați din sistemul instituțional de protecție a mediului au protestat, miercuri, între orele 10,00 — 13,00, în Piața Constituției, cerând „corecții salariale”. Sebastian Oprescu, președintele Sindicatului Național al Funcționarilor Publici (SNFP) și vicepreședintele CNSLR Frăția i-a cerut o întrevedere ministrului Muncii, Dragoș Pîslaru, pentru a discuta despre salariile de la Mediu. „Noi nu vrem creșteri salariale, ci corecții între instituțiile publice din același minister. Sunt cazuri în care, de exemplu, pentru același tip de activitate, dacă nu mai elaborată, un angajat din Garda Forestieră primește în jur de 5.000 de lei, iar un alt angajat din Garda de Mediu este remunerat cu 2.000 de lei”, susține Oprescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-05-25

TAGURI: euro, angajati, companii romanesti, training, salariati



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova