2017-11-21 10:16

Planeta 9: O nouă planetă în Sistemul Solar

În cadrul sistemului nostru solar ar putea exista o nouă planetă, cu o dimensiune de 10 ori mai mare decât cea a Pământului. Este concluzia dovezilor descoperite de oamenii de știință americani.

Potrivit unui studiu ce a fost publicat, miercuri, planeta 9 (Planet Nine), aşa cum a fost ea denumită de cercetătorii din cadrul California Institute of Technology din Pasadena (Caltech), s-ar afla dincolo de orbita lui Neptun şi orbitează în jurul Soarelui într-un timp incredibil: între 10.000 şi 20.000 de ani. Dimensiunile sale uriaşe (de 10 ori mai mare decât Terra) i-au adus şi denumirea de "cea mai planetă planetă din Sistemul Solar", scrie Mediafax.

zoom
Astronomul Mike Brown, cel care a descoperit aceste dovezi, alături de Konstantin Batygin (care lucrează tot la Caltech), a declarat că planeta este atât de mare încât nu ar trebui să mai lase loc interpretărilor. Spre deosebire de categoria planetelor mici, gravitaţia Planetei 9 domină împrejurimile sale din cadrul sistemului solar, unul dintre testele cheie pentru a clasifica o planetă.

Un studiu realizat anterior de Mike Brown a ajutat Uniunea Astronomică Internaţională să stabilească faptul că Pluto nu este cea de-a noua planetă din Sistemul Solar, clasând-o în categoria "planetelor pitice", după descoperirea altor corpuri cereşti, de dimensiuni apropiate şi acoperite de gheaţă, dincolo de orbita planetei Neptun.

"Toţi acei oameni care s-au supărat atunci când au aflat că Pluto nu mai este o planetă pot să se simtă încântaţi de acum înainte, pentru că acolo, în spaţiu, există o altă planetă, care este reală şi care aşteaptă să fie descoperită", a spus Mike Brown.

Ultima modificare in data de :2016-01-22