2016-12-11 13:58

Primul factor de risc genetic asociat cu migrenele obişnuite, descoperit de cercetători

Primul factor de risc genetic asociat cu formeleobişnuite de migrenă a fost descoperit de geneticieni, fapt care ar puteaconduce la punerea la punct a unor noi terapii eficiente împotriva acesteiafecţiuni dureroase.

Cercetătorii,au examinat profilul genetic pentru peste 50.000 de persoane, pentru a puteaface o comparaţie între oamenii care suferă de migrenă şi celelalte persoane.

Astfel,oamenii de ştiinţă au identificat o mică variaţie a ADN-ului care cauzează ocreştere cu o cincime a riscului de apariţie a migrenei.

Peplan mondial, zilnic, aproximativ 300 de milioane de persoane suferă din cauzamigrenelor.

Studiula fost coordonat de Aarno Palotie, directorul unui consorţiu internaţional dincadrul companiei britanice Trust Sanger Institute.

Olegătură de ordin genetic a fost deja pusă în evidenţă pentru anumite formerare de migrenă, însă acest studiu a evidenţiat pentru prima oară un factorgenetic asociat cu formele obişnuite ale acestei afecţiuni.

Variaţiagenetică RS1835740 este situată pe cromozomul al 8-lea, între două gene - PGCPşi MTDH/AEG-1. Această variaţie genetică reglează nivelul de glutamat, osubstanţă care joacă rolul de "mesager" între neuroni. Acumularea deglutamat în zona în care au loc sinapsele dintre neuroni ar putea avea un roldeclanşator pentru crizele de migrene. Dacă această teorie se confirmă,împiedicarea formării acestor acumulări ar putea deveni ţinta unor noi terapiipromiţătoare, consideră autorii studiului.

Aceastăvariaţie alterează gena MTDH/AEG-1, care efectează la rândul ei gena EAAT2.Aceasta din urmă controlează producţia unei proteine ce permite evacuareaglutamatului din zona joncţiunilor nervoase cerebrale. Această proteină a fostdeja asociată în trecut cu epilepsia, schizofrenia şi diverse tulburări deanxietate.

Ultima modificare in data de :638939-12-14