2016-12-05 06:32

Primul recensământ cosmic estimează 50 de miliarde de planete în Calea Lactee

Primul recensământ cosmic estimează 50 de miliarde de planete în Calea Lactee
Oameniide ştiinţăau estimat, la primul recensământ cosmic al planetelor din galaxia noastră, celpuţin 50 de miliarde de planete în Calea Lactee.

500de milioane dintre aceste planete se află în zona Goldilocks, unde climatul nueste nici prea cald, nici prea rece, iar viaţa ar putea exista.Numerele provin din primele rezultate ale studiului realizat detelescopulKepler al NASAîn ultimii doi ani, care a costat circa 600 de milioane dedolari.William Borucki, liderul misiunii Kepler, spune că oamenii de ştiinţă au luatnumărul planetelor găsite în primul an de cercetare a unei zone mici a cerului,pe timp de noapte, şi apoi au estimat numărul de planete avute de stele. Keplerobservă planetele în timp ce acestea trec între Terra şi steaua orbitată deele. Până acum,Kepler a găsit 1.235 de planete-candidate, din care 54 înzona Goldilocks, unde ar putea exista viaţă.Misiunea principală a Kepler este nu să examineze lumile individuale, ci săofere astronomilor un număr al planetelor, mai ales al celor locuibile, careexistă în galaxia noastră.Borucki şi colegii au descoperit căuna din două stele au planete şi unadin 200 de stele au planete în zona locuibilă. Acesta este însă un minim,întrucât aceste stele pot avea mai multe planete, iar Kepler mai are mult demuncă. Pentru a estima numărul total de planete, cercetătorii au folositfrecvenţa observată şi au aplicat-o numărului stelelor din Calea Lactee.

Ultima modificare in data de :639237-07-16