2016-12-03 06:52

Program pentru o jumătate de secol. NASA vrea să exploreze sistemul solar cu echipaj uman

Sfârşitulprogramului navetelor spaţiale nu înseamnă şi sfârşitul NASA. Agenţia americană are un programfoarte serios de explorare, dezvoltare tehnologică şi de cercetare ştiinţifică,ce va dura "cel puţin jumătate de secol" de acum încolo, spuneCharles Bolden, administratorul NASA. "Ca fost astronaut şi actualadministrator al NASA, vă spun că explorarea spaţiului sub conducere americană va continua celpuţin jumătate de secol de acum încolo, pentru că noi am pus bazele pentrusucces, iar eşecul nu este o opţiune", a declarat administratorul NASA.

Iatăcâteva din proiectele agenţiei:

EXPLORARE

NASAse pregăteşte intens pentru trimiterea oamenilor în explorarea sistemuluinostru solar, unul dintre obiective fiind aterizarea pe Marte. Se vorconstruivehicule Multi-PurposeCrew (MPCV), proiectate pe bazadesignului capsulei Orion, care vor avea o capacitate suficientă pentru patruastronauţi în misiuni cu o durată de 21 de zile.

Vafi anunţat în curând designul pentruSpace Launch System, navete pentrutrimiterea echipajului şi a echipamentelor dincolo de orbita Pământului.

Agenţiaeste în curs de dezvoltare a unor tehnologii necesare pentru explorareasistemului solar cu echipaj uman, inclusiv propulsie electrică cu energiesolară, realimentarea pe staţii de pe orbita Pământului, protecţie împotrivaradiaţiilor şi sisteme de mare siguranţă pentru susţinerea vieţii.

STAŢIA SPAŢIALĂINTERNAŢIONALĂ

ISSeste elementul central al activităţii umane în spaţiu, pe orbita Pământului.Staţia este extrem de sigură, cu un echipaj de şase astronauţi care vorcontinua să locuiască şi să muncească în spaţiu, 24 de ore pe zi, 365 de zilepe an. O parte a staţiei a fost amenajată ca laborator, iar NASA va folosi încontinuare această resursă pentru cercetarea ştiinţifică.

StaţiaSpaţială este, de asemenea, locul de testare a tehnologiei pentru explorare, carealimentarea navetelor spaţiale sau sisteme performante de susţinere a vieţii.Companiile comerciale sunt foarte încântate să ofere nave pentru transportulechipajului şi a proviziilor pe ISS, permiţând agenţiei spaţiale americane săse concentreze pe următorii paşi în sistemul nostru solar.

AERONAUTICĂ

NASAcercetează moduri de a proiecta şi construi aeronave mai sigure, cu un consumde carburant mai eficient, mai silenţioase şi mai responsabile faţă de mediu.Lucrează, de asemenea, la crearea un sistem de management al traficului aerianmai sigur, mai eficient şi mai flexibil. De asemenea, dezvoltă o tehnologiecare îmbunătăţeşte controlul aeronavelor în timpul zborului şi permiteavioanelor să urce şi să coboare de la sau la altitudinea de croazieră fărăîntrerupere.

Cercetătoriide la NASA sunt convinşi că se poate construi un avion care să folosească maipuţin combustibil, cu mai puţine emisii şi mai silenţioase.

RECOLTARE

NASAconduce o serie fără precedent de misiuni pentru recoltarea de noi informaţiidespre Pământ, sistemul solar şi univers.

Pe16 iulie, naveta Dawn a început vizita de un an în zona asteroidului Vesta.Cercetarea suprafeţei asteroidului va ajuta la înţelegerea unui capitoltimpuriu al istoriei sistemului nostru solar.

Înaugust, sonda spaţială Juno va fi lansată pentru a investiga originile planeteiJupiter, structura sa şi atmosfera.

Înseptembrie,lansarea proiectului National Polar-orbiting Operational EnvironmentalSatellite System Preparatory va fi un pas extrem de important pentruconstruirea unei noi generaţii de sateliţi pentru monitorizarea Pământului.

Agenţiase va întoarce pe Lună, pentru a studia câmpul gravitaţional al satelituluinatural şi pentru a determina structura interioară a acestuia, cu ajutorulmisiunii GRAIL (The Gravity Recovery and Interior Laboratory), care va filansat în octombrie, informează Mediafax. În noiembrie, va fi lansat MarsScience Laboratory Curiosity într-o călătorie spre Marte, pentru a căutaeventuale dovezi ale vieţii microbiene de pe Planeta Roşie. În februarie, NASAva lansa reţeaua de telescoapeNuclear Spectroscopicpentrucercetarea găurilor negre, exploziile supernovelor şi pentru studiereaactivităţilor extreme ale galaxiei.

Ultima modificare in data de :639252-10-24