2016-12-03 13:49

SPECIAL


Reclame personalizate pe bulevardele viitorului

 |  19:08
Reclame personalizate pe bulevardele viitorului
Panouripublicitare care pot să recunoască trecătorii, să transmită reclame personalizateşi chiar să folosească numele lor suntdezvoltate în prezent de către ingineri. Cercetătorii de laIBM au anunţat că lucrează la o tehnologie care va “citi” consumatorii, afişându-leapoi anunţuri personalizate care reflectă interesele lor personale. Ecranedigitale publicitare au apărut deja în gări, staţii de autobuz şi pe faţadeleclădirilor, dar în prezent acestea prezintă doar anunţuri generice pentru unnumăr redus de produse. Panourile publice noivor identifica fiecare om care trece pe lângă ele şi vor transmite o reclamă înconformitate cu nevoile lor. IBM susţine că tehnologia va ajuta la prevenireaapariţiilor barajelor iritante de reclame irelevante pentru consumatori.

Sistemulfuncţionează prin utilizarea aceluiaş tip de legitimaţii wireless, asemănătoarecardurilor active folosite de RATB. Aceste carduri conţin un cip, care estecunoscut sub numele de cip RFID. Acesta va fi implementat atât în cardurilebancare, cât şi în toate telefoanele mobile. Prin codificare acestor cipuri cu informaţii despre unindivid, panourile digitale de publicitate ar putea identifica o persoană înmomentul în care aceasta trece pe lângă panou şi să îi arate un anunţ înfuncţie de ceea ce este cunoscut despre obiceiurile de cumpărături şipreferinţele sale personale.

Brian Innes, om de ştiinţă la laboratoarele de cercetare IBMdin Hursley, în apropiere de Winchester, a declarat că "panourile vorrecunoaşte trecătorii şi vor arăta reclame specifice pentru fiecare individ”.

Panourilepublicitare sunt în curs de dezvoltare ca parte a progamului de dezvoltare dela IBM numit Smarter Planet, care are ca scop crearea de noi tehnologii care săuşureze şi să eficientizeze viaţa de zi cu zi a oamenilor.

Pe de altă parte, ingineri din Japonia audezvoltat deja un panou care este capabil să identifice vârsta şi sexul unuitrecător, aratându-i acestuia reclame decare este interesat.

Panourile, dezvoltate de compania japonezăNEC Electronics, utilizează un software de recunoaştere facială şi un aparat defotografiat pentru a determina dacă o persoană este bărbat sau femeie, dar şipentru a estima vârsta acesteia. Apoi, panourile vor prezenta o reclamă careare ca ţintă grupul respectiv de vârstă.

Sistemul IBM ar fi mult mai avansat, deoarecear face posibilă adaptarea reclamelor pentru nevoile individuale a fiecăruitrecător.

Agenţii de publicitate şi-au arătatsusţinerea pentru noua tehnologie, deoarece acesta va reduce costurile, scăzândnumărul de reclame prost plasate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-01-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image