2018-09-20 08:54

Resturi fosile de RINOCERI, descoperite în județul VASLUI

Resturi fosile de RINOCERI, descoperite în județul VASLUI

Studenții de la Departamentul de Geologie din cadrul Universității "Alexandru Ioan Cuza" (UAIC) din Iași alături de un profesor al Universității Harvard au descoperit resturi fosile de rinoceri în județul Vaslui, informează Agerpres.

Potrivit reprezentanților universității, studenții au participat, în perioada 20 - 23 iunie, la o practică de specialitate în paleontologie alături de profesorul Jay Kelley, de la Universitatea din Harvard, în județul Vaslui, la Pogana și Gherghești.

Timp de două zile, ei au reușit să identifice în nisipurile carierei de la Pogana o serie de dinți inferiori și superiori de rinoceri genul Chilotherium, dinți de cai tridactili genul Hipparion, fragmente postcraniene de antilope și gazele, dar și fragmente din carapacea unor țestoase genul Testudo.

De asemenea, au menționat reprezentanții UAIC, alături de profesorul Jay Kelley, studenții au vizitat și situl de la Gherghești de unde acum 2 ani colegii lor, alături de profesori de la Departamentul de Geologie al Universității 'Alexandru Ioan Cuza', au identificat un schelet parțial de elefant fosil aparținând speciei Deinotherium proavum, care este asemănător cu cel expus la Muzeul 'Grigore Antipa' din București.

Activitatea studenților Departamentului de Geologie, sub coordonarea asist. univ. dr. Bogdan Gabriel Rățoi, a fost realizată cu sprijinul Consiliului local Bârlad și al Departamentului de Geologie din cadrul Universității 'Alexandru Ioan Cuza' din Iași.

Ultima modificare in data de :2017-07-02