2016-12-09 00:13

SPECIAL


Scirocco, mai iute ca vântul fierbinte

 |  21:00
Scirocco, mai iute ca vântul fierbinte

Scirocco este o legendă a Volkswagenului. Nu la fel de celebră precum Beetle, dar o apariţie care a fost în vogă în anii ’80. A renăscut în 2008 cu un design care s-a existins rapid la toată gama VW, de la Polo la Tiguan. Preţul lui Scirocco variază de la 19.211 euro cu TVA, în varianta motorizării 1,4 TSI, 122 cp şi cutie manuală cu şase trepte şi ajunge la 34.107 euro cu TVA dacă alegem propulsorul 2.0 TSI de 265 cp şi transmise automată cu şase rapoarte.

Scirocco este numele unui vânt care bate dinspre Africa purtând nisipul Saharei peste Mediterană, uneori până în Italia şi Franţa. Atinge viteza unui uragan şi trece, după o zi, la fel de rapid cum a apărut. Cu linii puternice şi ascuţite, noul Scirocco are centrul de greutate foarte coborât şi o înălţime precisă de 1.404 milimetri, emană sportivitate şi agresivitate. Aflat la a treia generaţie, după ce precedentele apărute în 1974 şi 1981 au înregistat vânzări de 800.000 de exemplare, Scirocco a venit cu haine total schimbate care nu aduc aminte cu nimic de vechile maşini. Interiorul este păstrat într-o notă caracteristică mărcii, probabil din economie având în vedere piesele interschimbabile folosite de VW pe multitudinea de mărci. Scaunele însă sunt minunate. Poziţia şoferului este ideală, fotoliile sport îmbrăcându-l practic pe cel de la volan. Frâna de mână este dispusă aproape de scaun şi are o formă ce o face nimerită pentru virajele strânse. Oglinda centrală este ovală şi este decupată fix cât să vezi toată luneta.

TSI şi uiţi de restul

Eu am testat un Scirocco cu motor 1.4 TSI de 160 de cai putere şi cuplu constant, de la 1.750 de rot./min., de 240 de Nm, un propulsor cu sunet caracteristic şuierător, obţinut datorită celor două turbine (un compresor mecanic şi un turbocompresor de evacuare cuplate în serie) prezente pe el. De altfel, acestea îl ajută să obţină şi puterea atât de mare dintr-un propulsor cu o asemenea cilindree. În combinaţie cu caroseria rigidă, suspensiile sportive şi direcţia electromecanică extrem de precisă, propulsoarele cu turbină pe benzină transformă Scirocco într-un adevărat glonţ, propice cu forma şi ţinuta sa de pe şosea. Pe circuitul de încercări am rulat fără probleme cu 200 km/h, fără ca maşina să aibă vreo tresărire. Viteza constructivă pentru modelul dotat cu motorul TSI de 160 cp este de 218/km/h. Accelerarea până la 100 km/h mi-a luat 8,3 secunde (8,0 cifra de catalog), iar oprirea de la această viteză, pe asfalt uscat, s-a făcut în 27 de metri. Consumul anunţat de producător este de 6,4 litri/100 km. Computerul de bord mi-a indicat, în regim de drive-test, 12,8 litri în urban şi 10,5 în mixt, după 237 km. Ar mai fi de spus că Scirocco vine în dotarea de serie cu ESP (cu senzori de giraţie şi acceleraţie), şase airbaguri, ABS, jante de aliaj de 17 ţoli.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-05-12

Mai multe imagini:
Scirocco, mai iute ca vântul fierbinte
zoom
Scirocco, mai iute ca vântul fierbinte
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MIHAI
16 Aug 2011

mai multe poze si detalii(pret, marime, caracteristici, dotari) ar fi utile

Adauga un comentariu

Random image