2016-12-11 04:39

SPECIAL


Tabloul «Car cu boi» de Nicolae Grigorescu, scos la licitaţie

 |  19:40
Tabloul «Car cu boi» de Nicolae Grigorescu,  scos la licitaţie
"Car cu boi", de Nicolae Grigorescu,considerat cel mai valoros tablou din România în acest moment, se numărăprintre lucrările în valoare totală de circa un milion de euro care vor fiscoase la licitaţie de casa Artmark, pe 30 septembrie, la Opera NaţionalăBucureşti, informează un comunicat.

Cele 127de lucrări înscrise în licitaţia "Impresionism şi Postimpresionismromânesc" vor putea fi admirate în perioada 25 - 30 septembrie în foaierulOperei Naţionale din Bucureşti, zilnic, între orele 11.00 - 21.00. Lucrărilevor fi scoase la vânzare pe 30 septembrie, în cadrul licitaţiei care va avea loctot la Opera Română.

Înpremieră pentru piaţa de artă din România, peste o sută de lucrări ale celormai importanţi pictori români care au abordat genurile impresionism şipostimpresionism vor fi scoase la vânzare într-o licitaţie publică.

Cele mai aşteptate tablouri sunt cele semnate deNicolae Grigorescu, Ştefan Luchian şi Camil Ressu. Vedetalicitaţiei este lucrarea "Car cu boi", a lui Grigorescu, o capodoperăa artistului român, estimată la peste 200.000 de euro. În acest moment, "Car cu boi" este cel mai valorostablou din România şi ar putea deveni, odată cu licitaţia organizată deArtmark, şi cea mai scumpă lucrare vândută vreodată în ţară.

Deasemenea, lucrările "Băieţi scăldându-se", semnată de Camil Ressu, şi"Trandafiri", a lui Ştefan Luchian, fiecare dintre ele estimată la osumă de circa 35.000 de euro, se numără printre cele mai aşteptate picturi lalicitaţia din 30 septembrie.

Impresionismuls-a bucurat, în România, de o mare popularitate la sfârşitul secolului alIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, fiind curentul care a adustransformări radicale asupra viziunii artistice care se practica până în acelmoment în pictură.

Apariţiaimpresionismului în spaţiul românesc este strâns legată de organizareaExpoziţiei Artiştilor Independenţi din 1896, al cărei mare susţinător a fostŞtefan Luchian. A fost, de altfel, perioada în care artiştii români alegeau săstudieze la Paris şi München, iar mediul cultural şi artistic al acestor marioraşe europene, noile teorii şi descoperiri în artă făcute aici i-au determinatsă se îndepărteze de arta în stil neoclasic şi să se apropie de cea modernă.Întorşi în ţară, după familiarizarea, în mod special, cu impresionismulfrancez, artiştii români au dus mai departe stilul într-o variantă autohtonă.Spaţiul românesc a devenit, ulterior, unul dintre cele în care impresionismuls-a bucurat de cea mai mare longevitate şi reprezentanţi de valoare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-11-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image