2016-12-07 14:31

SPECIAL


Tehnici de respiraţie pentru energizarea organismului

 |  17:44
Tehnici de respiraţie pentru energizarea organismului

Deşi oamenii respiră,în medie, de 20.000 de ori pe zi, ceimaimulţi dintre noi nu acordăo importanţă prea marefelului în care respiră. Studiile precedente aurelevat faptul că unul din zece oameni suferă de hiperventilaţie.

Prinameliorarea tehnicilor de respiraţie, oamenii pot să combată de o manierăeficientă durerile, anxietatea, astmul şi letargia.

"Orespiraţie corectă ajută digestia şi, aşa cum a fost dovedit, relaxeazăcreierul şi diminuează durerea", afirmă medicul neurolog David Lewis de laSussex University. "O respiraţie incorectă vă face să deveniţi nervoşi,deprimaţi şi predispuşi la atacuri de panică", a adăugat acelaşispecialist britanic.

Durere

Orespiraţie adâncă abdominală, controlată, activează sistemul nervosparasimpatic, considerat "frâna organismului", deoarecereducetensiunea şi durerea. Întindeţi-vă pe spate, plasând o mână pe torace şi o mânăpe stomac. Inspiraţi încet folosindu-vă muşchii abdominali, timp de cinci secunde,imaginându-vă o minge de plajă care se umflă în stomacul dumneavoastră.Expiraţi lent, timp de cinci secunde, imaginându-vă cum aceeaşi minge începe săse dezumfle. Mâinile dumneavoastră trebuie să vă confirme faptul că respiraţiavine din stomac, nu din piept. Repetaţi acest procedeu timp de două-treiminute, de două ori pe zi.

Anxietate

Respiraţiaritmată este o tehnică utilizată pe scară largă pentru a trata hiperventilaţiaşi anxietatea. Întindeţi-vă pe pat, cu o mână pe piept şi o mână pe abdomen,imediat sub cutia toracică. Inspiraţi pe nas. Mâna de pe stomac trebuie să seridice şi să coboare mai mult, comparativ cu mâna de pe piept. Adoptaţi ofrecvenţă de 12-20 de respiraţii pe minut, făcând o mică pauză între fiecareinspiraţie şi fiecare expiraţie.

Astm

Tehnicilede respiraţie folosite de adepţii yoga au rezultate bune în cazul pacienţilorsuferind de astm. În timp ce expiraţi, încordaţi muşchii cefei la fel cum ofaceţi atunci când aburiţi un pahar suflând în interiorul acestuia. După câtevaexpiraţii, încordaţi aceiaşi muşchi şi atunci când inspiraţi. Închideţi gura şiîncepeţi să respiraţi doar pe nas, încordând în continuare muşchii cefei.Respirând astfel, ar trebui să produceţi un zgomot puternic când inspiraţi şiexpiraţi pe nas. Procedaţi astfel timp de cinci minute pe zi.

Letargie

Respiraţia"Soare-Lună" este un alt tip de respiraţie yoga, graţie căreiamuşchii şi creierul sunt mai bine aprovizionaţi cu oxigen, iar organismuldevine mult mai alert. Apăsând pe o nară,inspiraţi adânc timp de trei secunde pe cealaltă nară. Eliberaţi nara obturată, acoperiţi-o pe cealaltă şiexpiraţi printr-un suflu rapid, timp de o jumătate de secundă, ca şi cum aţisufla în lumânările de pe tort. Această tehnică activează muşchiul diafragmei.Continuaţi să expiraţi timp de trei secunde, pentru a vă goli plămânii.Repetaţi, inspirând prin naracu care aţi expirat. Practicaţi această metodă timp de cinci minute, de douăori pe zi.

Lamaze (respiraţie în timpul travaliului)

ProcedeulLamaze este o tehnică de pregătire pentru naştere (pregătire prenatală, n.r.)care a fost dezvoltată în anii 1940 de către medicul obstetrician dr. FernandLamaze, ca alternativă la utilizarea intervenţiilor medicale în timpultravaliului. Dr. Lamaze a fost influenţat de practicile de naştere sovietice,care implicau tehnici de respiraţie şi relaxare, sub suprevegherea unei moaşe.Metoda Lamaze a câştigat în popularitate în Statele Unite ale Americii după ceMajorie Karmel a scris despre experienţa ei în cartea publicată în anul 1959.Cursurile de educaţie prenatală predate de Lamaze-ul modern prezintă mamelortehnici de respiraţie, dar cel mai adesea oferă alte metode prin care se poatereduce durerea asociată naşterii, cum ar fi utilizarea compreselor calde saureci, schimbarea poziţiilor, utilizarea unei “mingi de travaliu” etc.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-11-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image