2016-12-09 21:31

SPECIAL


Topul predicţiilor incorecte despre viitor

 |  17:39
Topul predicţiilor incorecte despre viitor

Mulţi şi-au dat cu părerea despre viitor, însăs-au înşelat de fiecare dată. Nu s-au gândit un minut măcar la faptul că tehnologia, creierul şi puterea umană seschimbă fulgerător în timp.

“Vor trece ani, şi nu atât cât voi trăi eu, până când ofemeie va deveni prim-ministru” - MargaretThatcher, 26 octombrie 1969.

A devenit prim-ministru al Angliei, la doar 11 ani dupăce a făcut această declaraţie, din 1979 şi până în 1990. Spusele “Doamnei defier” nu au fost însă chiar eronate, ţinând cont că a fost singura femeie dinistoria Angliei care a ocupat acest post.

“Virusul HIV este o pisică” - dr. Peter Duesberg, profesor în biologie moleculară la U.C. Berkeley,1988.

În 2006, Programul Naţiunilor Unite cu privire la HIV şiSIDA împreună cu Organizaţia Lumii pentru Sănătate estimau că SIDA a omorât maimult de 25 de milione de persoane, din momentul în care virusul a fostdescoperit (1 decembrie 1981).

“Cântăreţul Mick Jagger trebuie să părăsească trupa; BBC-ulnu-l place” - primul manager al trupeiRolling Stones, Eric Eastoni.

Neîntrebăm oare ce zice acum Sir Michael Philip "Mick" Jagger, cântăreţ,compozitor, câştigător al unui Premiu Globul De Aur şi al unui Grammy, desprecele declarate de fostul său impresar, cu ceva ani în urmă?

“Să forezi pentru a găsi petrol? Adică vrei să forezi înpământ pentru a găsi petrol? Eşti nebun!” - asociaţii lui Edwin L. Drake refuzau în anul 1859 sugestia lui, de a facesăpături în căutare de petrol.

Doar150 de ani au trecut de la prima încercare de căutare a petrolului prin forareapământului. Astăzi o lume întreagă încearcă să găsească locuri inimaginabile,de pe urma cărora să se îmbogăţească ajutaţi de aurul negru.

Credcă pe piaţa mondială există loc poate pentru cinci calculatoare” - Thomas Watson, şeful companiei IBM, 1943.

Poatecă acum sună ridicol această frază, dar pe atunci ea a fost valabilă circa zeceani după ce a fost rostită de Thomas Watson.

Orachetă nu va reuşi niciodată să treacă de atmosfera Pământului” - New York Times, 1936.

Zeceani mai târziu, în 1946, în America se lansa prima rachetă capabilă sătraverseze atmosfera planetei noastre, ajungând până la 50 de mile altitudine.

Maibine ţi-ai lua un job de secretară sau de nevastă” - astfel o sfătuia Emmeline Snively pe MarilynMonroe, la începutul carierei sale de model, în 1944.

În1944, Marilyn Monroe era descoperită de un fotograf şi încurajată să devinămodelul agenţiei "The Blue Book". Directorul agenţiei, Emmeline Snively, o sfătuia la aceavreme să se orienteze către un alt job, căci ei nu aveau nevoie de modele cu părulbrunet. Astfel, Marilyn renunţă la culoarea sa naturală, se orientează către unblond auriu şi devine bineînţeles cel mai de succes model al Agenţiei “ The BlueBook”.

Nuva putea fi niciodată construit un avion mai mare decât acesta” - inginerul companiei Boeing declara dupăprimul zbor cu un 247 că va fi imposibilă construirea unui avion care să poatăsuporta greutatea a mai mult de 10 persoane la bord.

Cecredeţi că ar fi spus astăzi acel inginer dacă ar fi zburat cu un Airbus A380?Acest avion are cu 50% mai mult spaţiu la bord, decât concurentul sau, Boeing's747 Jumbo, deţine un duty-free, restaurante, chiar şi o saună, şi poate susţinegreutatea a 853 de persoane.

Dacăfumatul excesiv are un rol în producerea cancerului la plămâni, se pare căacesta este totuşi unul minor” - W.C.Heuper, Institutul Naţional al Cancerului, 1954.

În1964, raportul realizat de Institutul American de Chirurgie Generală cu privirela fumat şi sănătate demonstra că există o legătură între fumat şi cancer, legăturăconfirmată de majoritatea instituţiilor de profil, 20 de ani mai târziu, în1980.

Mersulcu trenul la viteze ameţitoare este imposibil, pentru că pasagerii nu ar maiputea respira şi ar muri asfixiaţi” – dr. Dionysys Larder (1793-1859).

Poatecă era imposibil atunci pentru dr. Larder, profesor în Filosofie şi Astronomieal Universităţii din Londra în anii 1800, dar în 1929, primul tren de mareviteză pornea de la Milano la Florenţa cu 165 km/oră. Spre fericirea tuturor,nimeni nu a murit! În zilele noastre, aceste trenuri pot deja depăşi lejer 200km/oră.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-07-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image