2016-12-09 00:20

SPECIAL


Un bucureştean şi-a „trădat” autoturismul pentru un... avion

 |  18:04
Un bucureştean şi-a „trădat” autoturismul pentru un... avion

Există oameni atât de supăraţi pe starea drumurilor şi pe violenţa dintrafic, încât ar fi în stare de orice, numai să poată conduce în linişte, unvehicul, nederanjaţi de nimeni.

Sătui până-n gât să-şi mai strice maşinile pe şoselele ţării, românii, cuceva bani la teşcherea, au găsit soluţia salvatoare. Nu plimbări offroad, prinmunţi, că şi acolo se mai pot întâlni cu oi sau cu urşi, ci de altceva: zborulcu avionul. Proprietate personală!

„Sus, nimic nu te maiscoate din sărite”

Pe vremea lui Ceauşescunici ciorile n-aveau voie să fâlfâie din aripi, spre cer, fără aprobare de laMAN, MI sau alte organe competente, dar astăzi, situaţia s-a schimbat şi, unvis de neatins a devenit o realitatecotidiană. Bucureşteanul Marian Muha este fericitul proprietar al unui avionultrauşor. Îl iubeşte ca pe un frate mai mic şi, când vrea să fie singur, să numai audă înjurături şi claxoane, se urcă în el, îşi pune centura de siguranţă şi...zboară: „Este emoţionant şi fascinant, explică Marian Muha, pilot şi instructor dezbor. Această pasiune îţi modelează caracterul, ajungi să fii mai tolerant cucei din jur, să-i accepţi pe toţi, aşa cum sunt. Sus, în cer, nimic nu te maiscoate din sărite. Am şi uitat cum e în autoturism, nu mă mai simt bine în elcând sunt obligat să merg undeva, cu treburi. Probabil, în viitor, copiii noştrivor fi proprietarii unor aparate de zbor pe care şi le vor ţine în curte sau peacoperiş, vor merge la cumpărături cu avionul”.

„Am nevoie de un avion mai puternic”

Aparatul poate atingeo altitudinte între 600 şi 1.000 de metri. Pentru a efectua un zbor deasupraBucureştilor este nevoie de aprobarea Primăriei Capitalei. De obicei, deasupramarilor oraşe, cu aceste avioane nu se zboară. În apropierea vreunui aeroport,pilotul trebuie să ia legătura prin radio cu turnul de control, se identifică,iar dacă se află într-o zonă unde intersectează culoare de zbor ale aviaţieiutilitare, armatei etc., va afla în timp util dacă este posibilă traversareasau trebuie să mai aştepte. În cel de-al doilea caz, el va efectua un ocol prinzonă, apoi, coordonat de controlorul de trafic, va face traversarea. MarianMuha a vândut deja primele două avioane pe care a învăţat să zboare şi şi-aluat un al treilea. Un obicei specific iubitorilor de maşini, valabil se pareşi pentru cei ai vehiculelor cu aripi. „Îmi pare rău că le-am dat, pentru că peele am învăţat să zbor! Dar acelea erau mai mult pentru şcoală, pentru cei caredoresc să înveţe zborul. Eu am nevoie de un avion mai puternic.”

Trebuie să ştii detoate: navigaţie, meteorologie, orientare, legislaţie aeriană, noţiuni deprim-ajutor

Costul unui avion ultrauşor începe din jurul sumei de15.000 de euro şi ajunge la 60-80.000. Pentru înmatriculare sunt necesareactele de provenienţă, dovada stării tehnice bune. El trebuie să corespundănormelor în vigoare valabile zonei în care va zbura. Chiar dacă la ora aceastasunt puţini români care vor să lase „covrigul” pentru manşa avionului,birocraţia încearcă să le foarfece aripile şi acestor temerari. În ceea ce-lpriveşte pe aviatorul amator, el trebuie să corespundă din punctul de vedere alsănătăţii, în special mintale, să efectueze minimum 35 de ore de practică subîndrumarea unui instructor specializat, să fie un bun cunoscător al fenomenelormeteorologice, să aibă noţiuni tehnice referitoare la zbor şi la aparat, dar şide prim-ajutor. Examenul pentru obţinerea licenţei de zbor constă în susţinereaunei probe practice care constă în decolări, un zbor de croazieră şi aterizări.Apoi, urmează examenul teoretic.

„Nusunt stopuri şi nici nu aşteptăm în coloană pentru că se repară o gaură în... cer”

Avionul lui Marian Muha are două locuri şi este dotat şicu o paraşută, utilă în caz de pericol, Doamne Fereşte! Aparatul, care are 220de kilograme, a fost înscris în circulaţie, ca orice maşină. Are şi un număr deînmatriculare. Întreţinerea unui avion ultrauşor nu este cu mult maicostisitoare decât cea a unei maşini de clasă superioară. Puterea motorului îndoi timpi al unui avion Ikarus este de 54CP. El consumă 15 litri de benzinăobişnuită, fără plumb, la suta de kilometri şi poate atinge o viteză de 120 km/h.Zgomotul produs este asemănător oricărui avion. „Eu pot decola la orice oră,însă înainte de asta am nevoie de acceptul autorităţilor competente, mai spuneMarian Muha. Nu am voie să mă urc în avion până nu deschid zborul! Pentru astadau telefon la Aeroclubul Bucureşti. Ei îmi dau aprobarea. Acolo, sus, nu suntstopuri şi nici nu aşteptăm în coloană pentru că se repară o gaură în... cer!”Pilotul furnizează date referitoare la tipul de aparat, nr. de înmatriculare,ruta aleasă şi înălţimea la care vrea să se deplaseze. În funcţie de acestparametru există mai multe autorităţi competente la care se face deschidereazborului. Pentru decolare sunt necesari 50 de metri şi, pentru acest tip deaparat, pilotul poate utiliza propria curte, atât pentru desprinderea depământ, cât şi pentru aterizare. Deocamdată, Marian Muha face zboruri înapropiere de Bucureşti, la Clinceni, se duce la Ploieşti şi se întoarce.Bucureşteanul îşi poate folosi aparatul la deplasările prin ţară, în scopuri deafaceri, publicitare. Ceilalţi „participanţi la trafic” sunt avioanele depasageri, de mărfuri şi păsările.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-07-16

Mai multe imagini:
Un bucureştean şi-a „trădat” autoturismul pentru un... avion
zoom
Un bucureştean şi-a „trădat” autoturismul pentru un... avion
zoom
Un bucureştean şi-a „trădat” autoturismul pentru un... avion
zoom




Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image