2017-12-15 19:58


UN PURSÂNGE BMW: X5, forţă şi lux

 |  16:28
UN PURSÂNGE BMW: X5, forţă şi lux

A fost primul SUV lansat de BMW în 1999. După 13 ani, producătorul german pregăteşte o nouă generaţie, a treia. În avanpremieră, BMW a operat un facelift prin care a adaptat generaţia a doua în acord cu noutăţile tehnologice de ultimă oră. Am condus câteva zile un X5 4.0d xDrive cu pachet M, o limuzină de 94.000 de euro care merită fiecare cent şi care ar putea fi catalogată prin două cuvinte: forţă şi lux.

BMW a lansat în 1999 primul model 4x4 din istorie. X5 se remarcăpe şosea prin agresivitatea şi forţa sa. Renumele i-a sporit, iar numărul de clienţi a crescut de la an la an. Am testat un X5 4.0d în echiparea cu pachet M care are sub capotă un propulsor diesel de trei litri cu tehnologie TwinPower Turbo care este capabil să furnizeze 306 cai- putere şi un cuplu colosal de 600 Nm. Gabaritul limuzinei este impresionant: peste 4,8 metri lungime, aproape 2,2 metri lățime și o greutate de 2,2 tone la gol. Cu toate dimensiunile de tanc, X5 se mișcă pe șosea grațios și cu o ușurință demnă de un citycar. Pe lângă forța impresionantă, suspensia adpatativă și direcția extrem de precisă fac ca mașina să aibă un răspuns rapid și sigur. Un asemenea bolid este capabil să atingă 100 km pe oră în doar 6,6 secunde cu un consum care nu a depășit 13 litri de motorină la 100 km, în cele mai grele condiții. Pe autostradă, la o viteză de croazieră medie de 120 km/h, consumul înregistrat de computerul de bord a fost de 10 litri/100 km. Vorbim despre tracțiune integrală xDrive și despre o cutie de viteză pilotată cu opt trepte. Rapoartele cutiei automate sunt etajate astfel încât să se obțină o mișcare lină adecvată pentru o executivă. Sprintul se simte cu adevărat dacă folosim padele de pe volan. Pentru cei care vor ceva mai agresiv, dar sunt prea comozi pentru a manevra manual cutia de viteze se poate recurge la butonul sport. Inutil să povestesc despre cât de bine se așază pe șosea sau de faptul că viteza de peste 200 km/h practic “nu se simt”. Cea mai atractivă piesă la un BMW este motorul. Campioni în materie, germanii de la BMW au reușit să creeze cei 306 cai-putere dintr-un propulsor de aproape 3 litri, cu șase cilindri și tehnologia BMW TwinPower Turbo. Prin turbocompresorul cu injector variabil, combinat cu sistemul Common Rail cu injecţie diesel directă, se obţin cifre foarte scăzute ale emisiilor de CO2 de 198 g/km.

Eficienţă şi economie

Controlul dinamic al stabilităţii detectează semnele timpurii de instabilitate şi reacţionează instant. Puterea motorului este distribuită la fiecare punte, locul cu cea mai mare tracţiune primeşte cea mai mare cantitate de putere şi oferă stabilitate optimă, performanţă perfectă în curbe şi propulsare excelentă. BMW EfficientDynamics este un pachet de tehnologii inteligente ce reduce semnificativ emisiile şi consumul de combustibil, în acelaşi timp crescând performanţa. Sistemul Adaptive Drive îmbină cele două sisteme active de control al şasiului - Dynamic Drive şi Controlul dinamic al amortizoarelor.Inovaţii precum Controlul supapelor de aer sau Brake Energy Regeneration contribuie la reducerea noxelor. La capitolul siguranță activă, Pilot automat activ menţine viteza presetată până când un autovehicul intră în câmpul senzorilor. În acel moment, ACC reduce viteza față de autovehiculul respectiv. Când banda se liberează din nou, ACC readuce autovehiculul la viteza dorită. Printr-o simplă apăsare a pedalei de acceleraţie sau de frână, ACC se dezactivează automat.

Vede tot

X5 are mai multe camere de luat vederi. Cele două din față de pe lateral ajută la monitorizarea traficului în cazul în care câmpul vizual este obturat. Există o cameră de luat vederi, clasică, amplasată în spatele mașinii, în vreme ce camera de luat vederi de suspermitemonitorizarea părţilor laterale. Controlul distanţei la parcare (PDC) poate indica acustic şi vizual distanţa dintre autovehicul şi cel mai apropiat obstacol, pe afişajul de control.Liniile de direcţie interactive de pe imagine informează imediat conducătorul auto dacă spaţiul de parcare este suficient de încăpător sau nu. Imaginile pot fi mărite folosind funcţia zoom, iar astfel activităţi precum ataşarea unei rulote devin rapide şi simple. BMW X5 mai dispune de Head-Up Display, un sistem de navigație profesional, precum și o serie de elemente indispensabile unei limuzine premium: faruri bi-xenon, scaune din piele cu masaj, reglaje electrice și încălzire, comunicații internet, sunet Hi-Fi, volan cu memorie, haion automat sau jante de 20 de inci.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639874-05-22

Mai multe imagini:
UN PURSÂNGE BMW: X5, forţă şi lux
zoom





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri

Cristi CHIVU, pe un nou drum?! Acum 3 ore | (0)
Fotbal






Apa Nova