2016-12-07 16:46

Urangutanii au o diversitate genetică mai mare ca a oamenilor

Urangutanii au o diversitate genetică mai mare ca a oamenilor

Bagajul genetic alurangutanilor este mai divers decât se credea, fapt care măreşte şansele desupravieţuire pentru această specie de maimuţe antropoide, conform unei echipede oameni de ştiinţă care a publicat joi o primă analiză completă a genomuluiacestor animale pe cale de dispariţie, informează AFP.

Genomulurangutanului, supranumit şi "omul pădurii", a rămas"extraordinar de constant în ultimii 15 milioane de ani", susţineRichard Wilson, directorul centrului de genomică de la Universitatea Washington(Saint-Louis, SUA), coordonatorul acestui studiu. Acest genom stabilcontrastează cu cel al "verilor" săi apropiaţi, omul şi cimpanzeul,care au trecut prin modificări şi reorganizări radicale, fapt care le-aaccelerat probabil evoluţia, mai adaugă omul de ştiinţă american.O echipă internaţională de oameni de ştiinţă din opt ţări au participat laoperaţiunea de secvenţiere a genomului unei femele de urangutan, botezatăSusie, iar rezultatele activităţii lor sunt publicate în numărul de joi alrevistei britanice Nature.Cercetătorii au analizat şi bagajul genetic al altor cinci urangutani de Sumatra şi a cinci urangutani din insula indoneziană Borneo.Odinioară, aceste maimuţe antropoide populaumediul arboricol de pe întreaga suprafaţă a Asiei de sud-est, însă în prezentmai trăiesc doar aproximativ 40.000 de exemplare pe insula Borneo şi 7.000 peinsula Sumatra. Aceste două grupuri sunt separate genetic de aproximativ400.000 de ani, mult mai recent decât se credea înainte.Surprinzătoare pentru oamenii de ştiinţă a fost descoperirea faptului că, înmedie, urangutanii dispun de o diversitate genetică mai mare decât oamenii,explică şi Devin Locke, coautor al studiului. Mai mult decât atât, aceastădiversitate este mai pronunţată în cazul micii populaţii de urangutani din Sumatra decât în cazul populaţiei din Borneo.Urangutanii, care pot trăi în mediul natural până la 45 de ani, sunt capabilisă-şi confecţioneze şi să utilizeze unelte simple şi dispun de o formă deînţelegere culturală, două trăsături ce au fost considerate mult timp caaparţinând în exclusivitateomului.

Ultima modificare in data de :639236-11-27