2016-12-05 04:43

SPECIAL


VAN-ul anului

 |  21:00
VAN-ul anului

Economia nu mai duduie ca acum trei ani, însă afacerile pot fi ținute la relanti prin consum redus și volum de transport adaptat nevoilor pieței actuale, adică mai mic. Un Van ca noul Fiat Doblo Cargopoate fi privit ca o investiție bună dacă se urmărește un consum mic pentru o capacitate de transport de patru metri cubi și o greutate care nu depășește o tonă. Pentru versatilitatea sa, Doblo Cargo a fost desemnat de către un juriu alcătuit din 24 de jurnaliști auto în cadrul Salonului auto de la Hanovra pentru vehicule utilitare.

Doblo Cargo a apărut acum zece ani. Dedicat, în special, transportului urban de marfă, vehiculul torinez a căpătat, în timp, o asemenea notorietate că în 2006 a fost recompensat cu titlul de Van of the Year. Isprava avea să se repete odată cu noul model fabricat în 2010 pe platforma MK2, un kit dezvoltat împreună cu General Motors pe care au mai fost ridicate Opel Corsa, Opel Meriva, Alfa Romeo MiTo, Grande Punto sau Chevrolet Aveo.

4,2 metri cubi

Noua generaţie de Doblo se remarcă în segementul aglomerat al Van-urilor prin lungimea interioară de până la 2,17 metri, printr-un volum de încărcare de 4,2 metri cubi şi o sarcină utilă de 897 kg. La aceste specificaţii a contribuit designul pătrăţos al caroseriei şi distanţa dintre pasajul roţilor din spate de 1,23 metri. Cabina şoferului şi a pasagerului este protejată cu un grilaj de fier care permite mişcarea poziţiei scaunelor. Podeaua este acoperită cu un plastic antiderapant, cu profile, şi are încastrate cârlige pentru ancorarea mărfii. Accesul se poate face prin spate, uşile fiind prevăzute cu opritoare, dar şi prin partea laterală dreaptă.

Șosea văzută de sus

Poziţia la volan este înaltă, specifică unui autovehicul de transport, şi asigură, în combinaţie cu parbrizul mare, o vizibilitate bună asupra şoselei. Scaunele sunt comode şi permit reglajul şi pe înălţime, la fel ca şi volanul. Pe plafonul cabinei a fost montat un spaţiu de depozitare care permite depozitarea la îndemnă a unor lucruri necesare unui şofer profesionist. Când m-am suit în Doblo Cargo Maxi am fost surprins de lipsa unui radio CD, dar şi de compensarea la nivelul accesorizării cu un senzor de parcare spate şi lateral.

Start/stop

Computerul de bord monitorizează consumul în sistemul comercial, acesta fiind afişat în kilometri parcurşi cu un litru de combustibil. Maşina testată a fost echipată cu motorul diesel multijet de 1,6 litri. La gol, prin trafic aglomerat de Bucureşti, afişajul a indicat 15,2 km/litru, adică un consum de 6,5 litri/100 km. În sarcină, în trafic extraurban, consumul a fost de 17,7 km la un litru de motorină, adică un consum de 5,6 litri/100 km. Propulsorul 1,6 litri furnizează 105 cai putere şi un cuplu de 290 Nm, iar consumul de motorină este redusîn traficul urban prin folosirea funcţie start/stop, care opreşte motorul atunci când maşina staţionează după ce a rulat cu peste 20 km/h şişoferul a eliberat pedala de ambreiaj. Preţul promoțional al modelului testat, Doblo Cargo Maxi Comfort, este de 17.350 de euro cu TVA inclus.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-11-02

TAGURI: van, doblo, cargo



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image