2018-06-19 11:52

Vizită extraordinară la școala Lauder Reut din București. Miguel Angel Castillo, astronaut NASA după scleroză multiplă!

O premieră interesantă pentru Învățământul românesc s-a produs joi: Dr. Miguel Anghel Castillo, pilot și cercetător NASA, a onorat invitația elevilor clasei a IV-a a Complexului Educațional Lauder-Reut și a avut o serie de întâlniri interactive cu elevii școlii primare, gimnaziale și ai liceului Lauder-Reut și cu invitații acestora - elevi din alte 5 școli bucureștene (școlile gimnaziale Cezar Bolliac și Nicolae Labiș, școlile gimnaziale nr. 80, 81 și 195). Miguel Angel Castillo a urmat Universitatea din Texas, unde a studiat inginerie mecanică și aeronautică până la nivelul doctoratului, patentând două tipuri de motoare. Pentru NASA e pilot și din 2003 se antrenează pe simulatoare de zbor la zero gravitație, pentru diferite misiuni. A inventat materiale și aparatură pentru creșterea siguranței astronauților de pe Stația Orbitală Internațională. Pregătește 3 cărți pentru publicare. Una dintre acestea, intitulată „Un dar de la Univers” este o carte autobiografică, în care narează dificultățile cu care s-a confruntat pentru a înfrânge o cumplită boală, pentru care a găsit o cale de vindecare, deși se consideră că nu există un tratament: scleroza multiplă.

Expert și pilot  NASA, Castillo le-a vorbit elevilor despre prezentul și viitorul călătoriei în spațiu, iar elevii au văzut cu ochii lor ce înseamnă să fii astronaut, că acest vis poate deveni realitate, cu condiția să crezi în el.

Miguel A. Castillo este un prieten de peste ocean al elevilor clasei a IV-a ai școlii primare Lauder-Reut, care l-au contactat prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică și au corespondat cu el, cu câteva luni înainte, când încă erau în clasa a III-a. Astronautul a fost impresionat de maturitatea de care au dat dovada copiii, de nivelul de cunoaștere a limbii engleze și de curiozitatea lor sincera. A montat și le-a dedicat lor și un film (linkul aici: https://www.youtube.com/watch?v=XpPC2z0tkgY&feature=youtu.be), iar acum le-a răspuns afirmativ invitației de a-i vizita personal la școală,  în Romania. Ulterior, Castillo și-a completat programul vizitei în România cu alte evenimente la care a participat/urmează să participe.

Astronautul și-a anunțat entuziasmat programul de azi prin intermediul rețelei de socializare Facebook: „De mâine dimineață și până după amiaza voi beneficia de darul de a avea o «Discuție Spațială» cu copiii de la școala Lauder Reut. Voi face o scurtă prezentare a trecutului, prezentului și viitorului Programului Spațial și voi împărtăși ce înseamnă călătoria spre momentul în care devii astronaut. Va fi și o sesiune de întrebări și răspunsuri la finalul prezentării. Discuțiile vor fi foarte antrenante, pline de surprize”.

Așadar, grație inițiativei colegilor, toți elevii școlii Lauder Reut au putut afla, direct de la „sursă”, cum trăiesc astronauții în spațiu și ce surprize ne pregătește în viitor știința, cu privire la călătoriile oamenilor pe Lună și pe Marte. Programul a conținut momente-surpriză, cum ar fi pașii pe care trebuie să îi cunoască elevii pentru a contacta Stația Spațială Internațională pe timpul zborurilor nocturne deasupra Bucureștiului.

Castillo a dăruit școlii Lauder-Reut o fotografie cu autograf, precum și o carte scrisă de el, cu un autograf al lui Edwin „Buzz” Aldrin, al doilea astronaut american ce a pășit pe suprafața Lunii.

În schimb, a primit cadou o cutie colorată cu desene realizate de elevii școlii Lauder, plină cu mesajele lor...

Pentru a avea cât mai mulți colegi alături de care să învețe și să se bucure de acest eveniment excepțional, elevii de la Lauder Reut au invitat și copii din alte 5 școli bucureștene (școlile gimnaziale Cezar Bolliac și Nicolae Labiș, școlile gimnaziale nr. 80, 81 și 195).

Miguel A. Castillo, astronaut cu scleroză multiplă!

Miguel Angel Castillo e un american născut în Texas, cu mama mexicana și tatăl american. A urmat Universitatea din Texas , unde a studiat inginerie mecanică și aeronautică până la nivelul doctoratului. A lucrat pentru NASA în doua etape, odată în 2003-2004 și apoi din 2008, până astăzi. A mai lucrat și pentru General Motors din 2004-2008, unde a patentat două tipuri de motoare. Pentru NASA e pilot și din 2003 se antrenează pe simulatoare de zbor  la zero gravitație, pentru diferite misiuni. A inventat materiale și aparatură pentru creșterea siguranței astronauților de pe Stația Orbitală Internațională. Pregătește 3 cărți pentru publicare. Una dintre acestea, intitulată „Un dar de la Univers” este o carte autobiografică, în care narează dificultățile cu care s-a confruntat pentru a înfrânge cumplita boală ce l-a afectat: scleroza multiplă. E pasionat de dans latino și își învață colegii de la NASA să danseze. Face yoga, adoră să gătească și spune că îi place la nebunie să facă scufundări, inclusiv cu rechini. Cântă la 13 instrumente!

NASA lucrează la un sistem de propulsie inovativ

Sondele spațiale robotizate ale viitorului ar putea beneficia de o nouă generație de sisteme de propulsie, bazate pe fire electrice activate de vântul solar, diferite față de propulsia cu vele solare. Acest nou sistem de propulsie are avantajul de a fi foarte rapid și ar putea deveni realitate în următorii aproximativ 10 ani, conform unui material publicat de “Live Science”, citat de Agerpres.

Ingineri și tehnicieni lucrează deja la un sistem de propulsie denumit "electric sail" (e-sail), o "velă" spațială formată din fire polarizate electric ce vor prelua din energia vântului solar, acel flux de protoni, electroni și alte particule ionizate care se propagă continuu dinspre Soare cu viteze între 400 km/s și 750 km/s. "Lucrurile arată foarte, foarte promițător pentru viitorul explorărilor spațiale" până la granițele sistemului solar și dincolo de acestea, conform lui Les Johnson, cercetător la Centrul Spațial Marshall, aparținând NASA, din Huntsville, Alabama.

Johnson lucrează la proiectul "Heliopause Electrostatic Rapid Transit System" (HERTS), un proiect-studiu pentru realizarea unei așa-numite e-sail ce este finanțat în cadrul programului NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC). Din echipa HERTS mai face parte Pekka Janhunen, de la Institutul meteorologic finlandez, care a propus conceptul de e-sail în 2006.

Ultima modificare in data de :2015-11-14