2018-07-21 18:28


Creat pentru confort de durată. Seria 3 GT, putere şi precizie

 |  16:30
Creat pentru confort de durată. Seria 3 GT, putere şi precizie

Grand Turismo a fost creat, în primul rând, pentru confort. BMW a conceput GT ca un model care să ofere un pic din Seria 5 pentru un Seria 3, însă cu un plus de vizibilitate stradală. Am testat vreme de trei zile un BMW 320d xDrive Gran Turismo, adică tracţiune integală, motor diesel de 184 de cai-putere şi o cutie automată cu opt rapoarte.

BMW Seria 3 GT e prima din specia sa. A apărut după succesul înregistrat de fratele mai mare Seria 5 GT care a fost lansat în 2009. Pentru a crea o maşină cu dimensiuni mai mari, dar să rămână în aceeaşi clasă, BMW a folosit o platformă pe care îşi produce modelele pentru piaţa din China. Astfel s-a ajuns la o lungime de peste 4,8 metri, cu 11 centimetri mai mult decât în cazul unui BMW Seria 3 Touring. Totodată, înălţimea a fost crescută cu aproape 8 centimetri, iar lăţimea cu aproape 2. Toate aceste dimensiuni mai mari se regăsesc în spaţiul interior, atât în habitaclu, cât şi în protbagaj, care ajunge la 525 de litri, cu 25 de litri mai mult decât în versiunea standarad. În plus, portbagajul oferă un spaţiu de depozitare şi sub podea. Spaţiile generoase sunt amplificate de plafonul panoramic care introduce multă lumină ambientală, jumătate din el fiind parte a unei trape. Silueta unui GT are câteva elemente distinctive. Dincolo de forma spatelui specifică, se remarcă prezenţa, în premieră pentru BMW, a unui eleron activ. Creat pentru a mări stabilitatea maşinii la viteze mari, eleronul se ridică automat la o viteză de peste 90 km/h şi coboară atunci când aceasta scade sub 60. Pentru impact de design, eleronul poate fi acţionat şi manual la viteze mici dintr-un buton aşezat lângă cele pentru controlul de geamuri pe portiera şoferului. Confortul este asigurat şi de fotoliile generoase, cele din faţă fiind prevăzute şi cu un suport lombar reglabil pe mai multe direcţii.

Inteligenţă

Nici Seria 3 GT nu face excepţie de la designul interior clasic şi luxuriant pentru un BMW, confortul fiind completat de un head up display care afişează funcţiile necesare, de un sistem automat de prevenire a coliziunilor la viteze reduse sau de un cruise control adaptativ. Toate acestea fac ca maşina să fie mai inteligentă. De exemplu, dacă rulezi pe autostradă, iar head up îţi afişează că viteza maximă peste 130 km/h, aceasta se schimbă automat la 80 km/h atunci când începe o ploaie, graţie senzorului de pe parbriz. Legătura cu lumea este asigurată printr-un sistem multimedia prevăzut cu internet, iar modul de condus Eco pro anticipează reacţiile şoferului pentru a face economie de combustibil. Există şi un sistem de control al fazei lungi, în sensul că aceasta comută automat pe faza scurtă atunci când întâlneşte un partener în trafic. Întreaga maşină este disponibilă cu ajutorul butonului iDrive de pe cotieră.

Sprint rapid

Modelul testat - BMW 320d xDrive Gran Turismo - are sub capotă clasicul turbodiesel de 2 litri şi 184 de cai-putere, care reuşeşte să furnizeze un cuplu de 380 Nm. O forţă impresionantă care mişcă maşina de 1,65 de tone până la 100 km/h în doar 8 secunde şi o poate duce fără probleme până la 230 km/h. Cutia automată cu opt rapoarte poate funcţiona atât în modul clasic, cât şi în cel Sport sau manual cu ajutorul schimbătorului sau al padelelor de pe volan. Sistemul de frânare este atât de perfect încât o frână bruscă de la 120 km/h n-are nici măcar cel mai mic şoc în volan. Tehnologia Driving Experience Control este oferită în standard şi permite patru moduri preseate de condus: Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport+. Diferenţe între cele patru sunt enorme - suspensii, reprize de demaraj - şi schimbă practic comportamentul maşinii de la o executivă la o sportivă dezlănţuită. Consumul înregistrat de mine în modul sport a fost de 6 litri/100 km la o viteză medie de 128 km/h şi de 6,7 urban sport la 67 km/h şi aer condiţionat după un periplu de peste 400 km. Un plin de 57 de litri asigură o autonomie de aproape 800 km. În modul Eco Pro pentru fiecare kilometru parcurs se evidenţiază economia făcută. Preţul de bază al unui BMW 320d xDrive Gran Turismo bine garnisit este de 43.090 de euro cu TVA şi a ajuns cu opţionale, în varianta testată, la 61.027 de euro cu TVA. Mai multe amănute despre cum s-a comportat GT pe şosea puteţi citi şi vedea pe www.automotomania.ro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-04

Mai multe imagini:
Creat pentru confort de durată. Seria 3 GT, putere şi precizie
zoom

TAGURI: confort, seria, 3, gt, putere, precizie, grand, turismo, bmw





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri