2016-12-02 21:58

SPORT


Cu Dacia în Liga Campionilor? Brandul fabricii de la Mioveni vrea să facă furori cu Udinese în Liga Campionilor, în timp ce FC Argeş e în moarte clinică

 |  18:45
Cu Dacia în Liga Campionilor? Brandul fabricii de la Mioveni vrea să facă furori cu Udinese în Liga Campionilor, în timp ce FC Argeş e în moarte clinică

Unuldin cele mai cunoscute branduri cu care se poate lăuda România este, fără îndoială,Dacia. Fabrica din Argeş, care comercializează sute de maşini pe an, atât înţară, cât şi în străinătate, a ales acumdoi ani şi jumătate să se orienteze pe piaţa din Vest. Nici măcar cu o echipămare din Bucureşti nu a vrut să îşi asocieze numele grupul Dacia Renault.Într-un final a ales Udinese, club care nu era pe atunci nici pe departe unnume greu în Serie A. Însă în acest an a ajuns, echipa antrenată de FrancescoGuidolin a terminat sezonul pe locul 4 şi a prins, în premieră, ultimul loc deLiga Campionilor. Dacă în momentul semnării contractului de sponsorizare cuUdinese, în decembrie 2008, suma era de un milion de euro, în momentul de faţă,ea a ajuns la trei milioane de euro, plus alte bonusuri de performanţă. Înacest sezon, Udinese a fost, alături de Napoli, revelaţia campionatului şi alăsat în spate în clasament echipe mari ca Lazio, Juventus, AS Roma sauFiorentina. A fost şi protagonista celui mai halucinant rezultat din Seria Adin ultimii ani, a învins, în deplasare, pe Palermo, scor 7-0! Parteneriatuldintre Dacia şi Udinese se încheie în această vară, însă sunt mari şanse caacesta să fie prelungit, mai ales că acest lucru ar fi în interesul ambelorpărţi. Acum doi ani, Dacia şi-a legat numele şi de gruparea germană St. Pauli,însă după un an a rămas doar sponsor secundar.

A dat golgheterulcampionatului

Grupareafriulană a dispus în acest an de jucători extrem de interesanţi. Dacă întrebuturi l-a avut pe internaţionalul sloven Samir Handanovic, în apărare a dispusde Zapata, Domizzi sau Pinzi, iar de la mijloc în sus a avut în componenţă jucătorisenzaţionali. Începând cu elveţianul Inler, Asamoah sau noul star din Italia,Alexis Sanchez, curtat în momentul de faţă de marile puteri din Serie A, şiterminând cu omul fără de care Udinese nu ar fi ajuns niciodată atât de sus,Antonio Di Natale. De altfel, ultimul a ieşit din nou golgheter în Italia, cu28 de reuşite, cu două mai mult decât călăul Stelei, Edinson Cavani.

Termină contractul şicu naţionala

GrupulDacia Renault nu a fost interesat să sponsorizeze o echipă de club din România,însă a fost de acord să fie alături de naţionala României. Din 1 iunie 2007,Dacia a fost partenerul oficial al primei reprezentative. Contractul cu FRF vaexpira şi el la finalul acestei luni şi se aşteaptă ca părţile să ajungă la unconsens pentru prelungirea înţelegerii. Contractul, ce s-a întins pe durata apatru ani şi care a acoperit campania de calificare la CE din 2008 din Austriaşi Elveţia, campania pentru CM 2010 din Africa de Sud, dar şi actualelepreliminarii, a reprezentat cea mai mare campanie de comunicare din istoriaDacia.

FC Argeş, aproape deliga a treia

Întimp ce Dacia a ales să dea bani în Italia, echipa-fanion a judeţului Argeş stăsă moară. Retrogradată în liga a doua din cauza implicării lui Cornel Penescuîn meciuri aranjate, FC Argeş nu şi-a mai revenit, dimpotrivă, a ajuns lalimita subzistenţei. Se află pe locul 13 din 16 în liga secundă, şi încă areemoţii cu privire la căderea în al treilea eşalon. Cealaltă echipă a judeţului,Dacia Mioveni, a avut un parcurs bun în acest sezon, însă a ratat în marepromovarea în prima ligă, după 1-3 cu Petrolul.

Cât primesccampioanele de la sponsori:

ACMilan – Emirates – 12 milioane de euro / an

Barcelona– Qatar Foundacion – 33 milioane / an

BorussiaDortmund – Evonik – 8 milioane / an

Lille– Partouche – 5 milioane / an

ManchesterUnited – AON – 20 milioane / an

OţelulGalaţi – Arcelor Mittal - 3 milioane / an


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639247-03-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image