2016-12-03 09:04

SPORT


Dumitru Dragomir & Co. joacă tare în meciul cu televiziunile. 76 de milioane de euro din drepturile tv sau nimic

 |  18:59
Dumitru Dragomir & Co. joacă tare în meciul cu televiziunile. 76 de milioane de euro din drepturile tv sau nimic

Şefii cluburilor din Liga 1 s-au reunit azi pentru a discuta termenii uneinoi licitaţii a drepturilor tv în perioada 2012-2015. S-a decis ca toate cele 6pachete rămase să fie vândute într-unul singur, iar preţul de pornire să fie de76 de milioane de euro fără taxă pe valoare adăugată. În caz contrar, dinsezonul următor vom avea doar trei meciuri pe etapă la televizor.

Eşecul suferit la licitaţia organizată la începutul luniinu i-a descurajat pe oficialii din fotbalul românesc, decişi să câştige în celedin urmă războiul cu televiziunile. Pe lângă cele 36,1 milioane obţinute (n.r.,fără TVA) pentru trei pachete, aceştia vor să mai câştige alte 76 de milioane.Deşi zilele trecute, Dragomir anunţa că pachetul numărul 9 va ajunge la TVRpentru 3,5 milioane de euro anual fără TVA, afacerea a picat, deoareceteleviziunea nu a fost dispusă să achite decât o sumă mult mai mică.

Astfel, toate cele 6 pachete vor merge către o singurăteleviziune, dar e greu de crezut că principalele competitoare, Digi Sport(RCS&RDS) şi Dolce Sport (Romtelecom) sunt dispuse să achite o sumă atât demare în condiţiile în care asta ar însemna o creştere cu peste 40% faţă de2008. Cel care a venit cu ideea este patronul Politehnicii Timişoara, MarianIancu, acesta urmând să fie şi purtătorul de cuvânt al oficialilor privinddrepturile tv. Hotărârea luată ieri va fi oficializată în cadrul unei AdunăriGenerale a LPF programate în perioada următoare.

Digi Sport, Dolce Sport şi Antena 1 şi-au împărţit pachetele

Până în prezent, LPF a reuşit să vândă doar trei pachete,numerele 1, 2 şi 8, către Digi Sport, Dolce Sport, respectiv Antena 1, înordinea care urmează: 13,2 milioane de euro, 12,9 milioane de euro şi 10,5milioane de euro, ultimul în sistemul free-to-air. Reprezentanţiiteleviziunilor au anunţat că nu sunt de acord nici cu preţul prea piperat cerutde oficialii Ligii, dar nici de sistemul de transmitere, deoarece opţiunile nusunt totuna cu pachetele. „Din punctul nostru de vedere, a fost ototală neconcordanţă între preţul cerut, chiar şi numai cel de pornire, şiprodusul oferit: valoarea meciurilor, modul de împachetare, reguli deexploatare şi aşa mai departe. Singurul motiv pentru care am decis săparticipăm şi să licităm pentru un pachet a fost prezenţa celor de la Romtelecom”,afirma Alexandru Oprea, directorul executiv al RCS&RDS în urmă cu două săptămâni.

În Europa, toate preţurile au scăzut

În timp ce conducătorii Ligii 1 sunt convinşi că vorobţine un preţ mult mai bun decât pragul istoric atins în 2008, în toată Europaa scăzut simţitor. În aproape toate campionatele, televiziunile au ajuns săachite sume mult mai mici decât în anii precedenţi. De exemplu, dacă în celedin urmă se va ajunge la suma de aproximativ 140 de milioane de euro, atunciLiga 1 se va compara cu Liga Sagres,campionatul Portugaliei, care are în prezent nu mai puţin de 3 echipe însemifinalele Ligii Europa.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-10-25



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image