2014-12-23 06:24
Puterea
SOCIALIZARE
PDF Version
PRIMA PAGINA
2014-12-18

Nr.1163
Descarca pdf ▶
Puterea
Versiunea mobila ▶

EXCLUSIV. Stomatologul Formulei 1. “Puterea” vă prezintă povestea lui Călin Colesnic, singurul român din Formula 1

Alin Huiu | 2011-02-06 18:46
EXCLUSIV. Stomatologul Formulei 1. “Puterea” vă prezintă povestea lui Călin Colesnic, singurul român din Formula 1

Colin Kolles sau Călin Colesnic, pe numele său adevărat, este necunoscutpublicului din ţara noastră. Este însă un personaj important în Formula 1, dupăce a condus team-urile Jordan, Midland, Spyker, Force India, iar acum HispaniaRacing.

Plecat mereu în întreaga lume, doctorul Colin Kolles estegreu de întâlnit, mai ales atunci când provii dintr-o ţară unde sporturile cumotor sunt la un nivel foarte scăzut şi nu îţi oferă o astfel de şansă.

Primul pas pentru stabilirea unei documentări despreviaţa şefului de la Hispania este să apelăm la unul dintre experţii în Formula1 din ţara noastră, Miki Alexandrescu. “Da, sigur că îl cunosc, suntem buni prieteni,dar nu vă pot da numărul său personal. V-aş putea ajuta cu numărul tatălui şiel vă poate face legătura”, ne încurajează comentatorul.Zis şi făcut, pun mâna pe telefon şi apelez numărul de Germania al lui Kollessenior. Mă lovesc însă de un zid. “Doar dacă neîntâlnim personal, nu îmi place altfel”, e prima reacţie într-o limbă românăperfectă, dar presărată cu cuvinte germane, a inginerului fugit din ţară acumtrei decenii. “Dar dumneavoastră sunteţi în Germania, eu aici”, îi spun, iaracesta se înduplecă, asta numai după ce mă întreabă de unde avem numărul său detelefon.

“De ce vă interesează? El nu e pilot de Formula 1, ci doarteam-principal la o echipă mică. Nu e ca team-urile mari cu bugete de sute de milioane.Hispania are doar câteva zeci”, “Dar e totuşi singurul român din Formula 1, sigur că suntem curioşi să aflăm cine e,cum a ajuns acolo”, vine replica şi imediat suntîntrerupt. “Credcă e cel mai greu de intrat într-un astfel de sport. Dupădroguri şi arme, geschäft (n.r., afacerea) cu Formula 1 e cea mai dificilă”,glumeşte seniorul, încercând din nou să întrerupă dialogul. “Poatevoi ajunge eu în perioada următoare în România, aş merge la un şpriţ laTimişoara. Nu vreau să-mi interpretaţi vorbele şi să apară cine ştie ce. PeColin îl puteţi întâlni la Budapesta dacă doriţi, atunci când e Mare Premiu, înrest este foarte ocupat”. Îl conving să mairămână câteva minute pe fir pentru a afla cât mai multe despre modul în careCălin a reuşit să pătrundă în Formula 1. “Se ştie bine cu Ecclestone şi el i-a propussă preia Jordan acum câţiva ani, care apoi a devenit Midland. Echipa aparţineade un canadian. Restul se ştie”, e scurt Romulus, după care vine cu o ultimăpropunere de deplasare în inima Banatului. “V-aşspune cum am lăsat Mercedesul în Polonia, ca să fug în Anglia, apoi înGermania. Vă spun, nu îmi place prin telefon. O să vin eu mai încolo laTimişoara, am un prieten bun acolo, maestru în motociclism. N-am mai fost demult şi vreau să profit. Când ajung acolo,vă aştept. În rest, nu vreau să dau detalii prin telefon”, încheie inginerul Romulus Kolles convorbirea de aproape un sfert de oră, cupromisiunea că atunci când ne vom întâlni, povestea va fi mult mai interesantă.

Formula 3, DTM, Le Mans, Formula 1

Călin a învăţat tainele automobilismului chiar de latatăl său, fost pilot de raliuri. După ce s-au stabilit în Germania în anii ’80,tânărul născut la Timişoara a terminat Facultatea de Stomatologie şi a profesattimp de 12 ani într-un cabinet alături de mama sa, Adela. Pentru că încercărilede a devenit pilot au eşuat, Călin a decis să intre în afacerea cu maşini afamiliei din landul Bavaria. Începând din 2000, şi-a lansat cariera însporturile cu motor. Mai întâi în Formula 3, apoi în DTM, iar între 2009-2010 aparticipat cu echipa sa, Team Kolles, la cursa de la Le Mans. A renunţattemporar din cauza programului foarte încărcat. “Domnule, e imposibil să le faci petoate. Era vai de capul lor, azi erau la Barcelona, mâine la Monza, nu puteau săstea deloc din cauza programului foarte încărcat. Acum e cu Formula 1, se ocupăde Hispania”, ne-a explicat seniorul familiei Colesnic.

Vorbeşte fluentromâna

Deşinu a mai fost în ţară de mai bine de trei decenii, de fapt din momentul în carefamilia a emigrat, Colin Kolles nu a uitat deloc limba română şi chiar sedescurcă foarte bine. “Stăm de vorbă în română.Nu are astfel de probleme”,ne-a explicat Miki Alexandrescu, lucru confirmat şi de tatăl acestuia, careface şi o promisiune. “O să-l conving eu să revină în Româniacândva pentru o vizită. E însă foarte ocupat, în fiecare săptămână e într-oaltă ţară”.

Glume cu Ţiriac

Înîncercarea mea de a afla cât mai mult despre legăturile fiului său cu România,Romuls Kolles a povestit o întâmplare amuzantă cu fostul mare tenisman IonŢiriac. “Se cunoaşte cu Ţiriac şi chiar i-a propus să intre în Formula 1. Ştiţice i-a răspuns Ţiriac? «Când o să joace Ecclestone tenis, atunci voi intra şi eu în Formula 1». A, şi mai ştie pecineva. Când aveam echipele, foloseam mulţi şoferi de tir din România. Eranevoie, că trebuia să folosim mai multe ture din cauza drumurilor lungi”.

Şi-a operat un pilot înaintea cursei!

Dacă despre tatăl său au apărut informaţii că ar fi fostdentistul lui Ceauşescu, considerate de Romulus drept “aberant şi o mareminciună pentru că eu nu am avut treabă cu stomatologia decât o dată, când m-adurut măseaua”, şi despre şeful de la Hispania Racing circulă legende. Profitând de faptulcă e medic specialist dentar, Kolles, pe vremea când era la Jordan, l-ar fioperat pe Tiago Monteiro înaintea Marelui Premiu al Turciei din 2005, după cepilotul a acuzat grave probleme dentare. De asemenenea, un an mai târziu ar firealizat o procedură similară şi în cazul lui Christijan Albers, la Midland.

Colin Kolles aliasCălin Colesnic

CV

Datanaşterii: 13 decembrie 1967 (Timişoara)

Carieră:

ConducătorTeam Kolles

Formula3, DTM, Le Mans

Team-principalFormula 1

Jordan(2005), Midland (2006), Spyker (2007), Force India (2008), Hispania Racing(2010-prezent)

Kubica, implicatîntr-un accident grav

Pilotulde la Renault, polonezul Robert Kubica a fost implicat ieri într-un accidentgrav, în timp ce participa la raliul Ronde di Andora din Italia. La volanulunei Skoda Fabia, Kubica a ieşit de pe carosabil şi s-a izbit cu mare viteză degardul unei biserici, fiind transportat de urgenţă la un spital din Genova.Chiar dacă a fost stabilizat, pilotul în vârstă de 26 de ani este grav rănit lao mână, care i-ar putea fi amputată. Medicii au efectuat aseară mai multe testepentru a afla dacă polonezul are leziuni şi la nivelul organelor interne, darşi la creier, urmând ca azi să anunţe situaţia exactă a acestuia.


Mai multe imagini:
EXCLUSIV. Stomatologul Formulei 1. “Puterea” vă prezintă povestea lui Călin Colesnic, singurul român din Formula 1
zoom
Comenteaza pe facebook
Comenteaza pe site
Nume:
Comentariu:
Codul de siguranta: Random image

Sport