2018-10-21 03:26


Un alt fel de automobil. C4 Cactus, gata pentru jungla urbană

 |  16:25
Un alt fel de automobil. C4 Cactus, gata pentru jungla urbană

Citroen C4 Cactus a luptat de la egal cu VW Passat în finala pentru maşina anului 2015 în Europa. Ar fi trebuit să câştige pentru că este o maşină care va rămâne în istoria automobilului, aşa cum a rămas CV din anii ’50 şi apoi DS din anii ’60. A pierdut bătălia în faţa anostului, dar eficientului, Passat, dar este o maşină care nu are cum să nu-ţi rămână pe retină. Am testat de două ori noul C4 Cactus, în două motorizări şi echipări diferite, şi am simţit aceeaşi plăcere de a conduce o maşină altfel. Mai multe detalii sau modul în care parchează puteţi vedea şi pe automotomania.ro

C4 Cactus atrage la o simplă vedere. Forma de cross-over este completată de bumpere şi protecţii dintr-un plastic special care sunt plasate pe portiere, pe barele de protecţie şi de-a lungul întregii maşini. La partea din faţă se fac remarcate blocurile optice care sunt splituite în două părţi. Luminile de zi cu LED sunt separate de farurile propriu-zise. Se remarcă, de asemenea, forma rotunjită, de picătură, a maşinii, care îi asigură un factor aerodinamic bun. Pernuţele umflate din poliuretan termoplastic care abosrob mici şocuri şi revin la forma iniţială după dispariţia acestora sunt amplasate pe portiere într-o cantitate mai mare şi pe barele de protecţie la colţuri. Astfel, se poate scăpa de stresul zgârieturilor căpătate în parcări sau a semnelor lăsate de portierele celorlalţi. De la depărtare, forma îl poate face pe Cactus să pară o maşină mare, în fond avem de-a face cu un cross-over de mici dimensiuni, dar îndeajuns de încăpător pentru o familie pusă pe aventură. Atmosfera de familie este prezentă şi la interior. Pe cât e de aventuros la exterior, pe atât e de „cosy” la interior. Scaunele acoperite cu un material ce aminteşte de canapeaua din sufragerie au forma unui fotoliu. Mânerele portierelor sunt asemănătoare celor de la gemantanele vechi, iar formele pătrăţoase îţi dau impresia că eşti într-o casă, nu într-o maşină. La fel şi multitudinea de spaţii de depozitare plasate unde nici un gândeşti. Există multe detalii de design care completează un habitaclu atractiv. Iar lovitura de graţie este dată de plafonul panoramic care adună tot cerul în maşină. Partea tehnică este destul de spartană, dar cuprinde tot ce este necesar la drum. Tabloul de bord digital este minimalist şi dă informaţii despre viteză, schimbarea treptelor, autonomie şi celelalte lumini esenţiale de avertizare. Este atât de discret încât abia se face remarcat pe timp de noapte. Toate celelalte informaţii sunt accesibile şi comandate pe tableta multifuncţională de 7 inchi de pe consola centrală, de unde se pot comanda clima, navigaţia, sistemul audio, telefonul sau se pot afla informaţii despre maşină. Cu toate că are doar 4,16 metri lungime, spaţiul din portagaj are 358 de litri, iar cel dedicat genunchilor pasagerilor din spate este de 10 centimetri.

Sistem de parcare automată

Sub capota lui Cactus se află noile motorizări, economice şi eficiente. Eu am testat varianta pe benzină cu propulsorul PureTech VTi 82 cai-putere de 1,2 litri cu 3 cilindri. Cu toate că pare subdimensionat, motorul trage bine cele 965 de kilograme - cu 200 kg mai uşor decât C4 - ajungând până la 100 km/h în 12,9 secunde şi ruşind să atingă 167 km/h. Consumul înregistrat de mine a fost undeva de 6 litri la 100 km. Senzaţional este sistemul Park Assist, care face posibilă parcarea asistată. Maşina calculează automat spaţiul lateral disponibil şi manevrează automat volanul. Comenzile iniţiale se fac de pe ecranul tactil, iar şoferul trebuie doar să manevreze maşina faţă spate urmărind imaginile de pe camera de marşarier sau senzorii de proximitate din faţă. De restul se ocupă Cactus. Tot în seria noilor tehnologii se înscrie airbagul pasager cu tehnologie „airbag-in-roof”, adică airbagul este plasat de-a lungul parbrizului, crescând astfel siguranţa şi spaţiile de depozitare. Garda la sol generoasă şi buperele de plastic fac abordabile obstacolele mai mari. Preţul lui C4 Cactus pleacă de la 12.995 de euro pentru varianta de echipare Live cu motor pe benzină de 82 de cai-putere şi ajunge la 18.228 de euro cu TVA pentru motoarele pe motorină şi cutie automată.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-18

Mai multe imagini:
Un alt fel de automobil. C4 Cactus, gata pentru jungla urbană
zoom
Un alt fel de automobil. C4 Cactus, gata pentru jungla urbană
zoom

TAGURI: automobil, c4, cactus, jungla, urbana, vw, passat
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri




loading...