2018-09-19 23:51

„Cronică de Cotroceni”. O carte despre Traian Băsescu

|  19:22

Adriana Săftoiu consideră volumul „Cronică de Cotroceni”, lansat duminică la Bookfest, că este mai degrabă o mărturisire și atenționează asupra unei greșeli, aceea de a ne îndrăgosti de politicieni.

„Să știți că a fost foarte greu să mă decid să public această carte. Nu e o carte care a început ieri, sau alaltăieri sau acum un an. E o carte care a început exact acum șapte ani de zile. Nu-i o carte de memorii, în sensul clasic al cuvântului memorii. E mai degrabă o mărturisire”, a spus Săftoiu, potrivit Agerpres, la lansarea cărții ei dedicate perioadei în care a fost consilier prezidențial.

„Cea mai mare greșeală pe care putem s-o facem e să ne îndrăgostim de politicieni, de instituțiile de stat, să le dăm un cec în alb și să nu păstrăm spiritul critic asupra lor. Dacă ne lipsește ceva, atunci sigur ne lipsește acest lucru în relațiile cu politicul și, mai ales, la începutul unui lider, care se formează și care are nevoie de această critică. Sigur, acum suntem îndrăgostiți de niște instituții, din nou ni se pare foarte în regulă. Nu ne mai uităm dacă sunt abuzuri și excese și peste câțiva ani o să ne dăm seama că din nou nu e bine”, a subliniat Săftoiu.

Autoarea „Cronicii de Cotroceni” consideră că „un om nu devine rău singur, cum un om nu devine bun singur”.

În altă ordine de idei, Săftoiu a avut cuvinte de apreciere la adresa copreședintelui PNL Vasile Blaga, prezent la lansare, despre care a spus că îi datorează foarte multe lucruri în formarea ei politică. „Sunt personaje în carte care sunt în sală. Nu pot să nu spun că, de-a lungul formării mele ca om politic, un om care mi-a fost foarte aproape și căruia îi datorez foarte, foarte multe lucruri este domnul Vasile Blaga, omul care, până la urmă, mi-a suportat chiar și începuturile alături de Partidul Democrat”, a mai spus Adriana Săftoiu.

„Este o carte de dezvăluiri. (...) O carte despre un personaj, Traian Băsescu, despre perioada petrecută de autoare la Cotroceni și despre următorii ani de mandat ai lui Traian Băsescu: despre relațiile cu presa, cu oamenii politici, cu Elena Udrea...”, a spus Luca Niculescu, prezent la lansare.

Jurnalistul și omul politic Traian Ungureanu a afirmat că lucrarea, care „se termină cu bine, autoarea scapă după ani de zile de chinuri”, „este o carte echilibrată despre exces”. „Despre excesul tuturor împotriva tuturor. Despre excesul oamenilor politici, despre excesul instituțiilor, despre excesul adulației, despre excesul alegătorilor”, a spus Ungureanu, menționând că „cine așteaptă anecdoticul, detaliul, cine așteaptă marea răzbunare nu va fi dezamăgit”.

Ultima modificare in data de :2015-05-25

TAGURI: traian, basescu, cotroceni, carte, bookfest, adriana saftoiu