2016-12-04 18:38

ULTIMA ORA


Băsescu: Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Vezi declaraţiile preşedintelui despre referendumul Capitalei şi aderarea la Schengen

 |  17:00
Băsescu: Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Vezi declaraţiile preşedintelui despre referendumul Capitalei şi aderarea la Schengen
PreşedinteleTraian Băsescu a declarat vineri la Palatul Cotroceni că este clar că există unconsens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Traian Băsescu a mai vorbitdespre referendumul privind legea Capitalei şi despre aderarea României laSchengen

Declaraţiilepreşedintelui:

Eu cred că reorganizarea trebuie să seproducă în etape. Din '90 până acum s-au făcut mii de legi. Legea împărţiriiadministrative a României este din 1968. Interesant este că în 21 de ani de larevoluţie legea nu a fost amendată în conţinutul ei. Procesul nu este unulsimplu. Eu propun partidelor politice să ajungem la un stadiu de implementare anoii organizări teritoriale până la alegerile din 2012. Cred că până în 2012 sepot face toate cele necesare astfel încât alegerile să fie legitime, să creezeo administraţie locală mai suplă şi mai eficientă, urmând ca procesele săcontinue.

*

Eu am vrut să am doar o consultare cuadministraţia Bucureştiului. Observaţia hazlie referitoare la referendum estecă a fost iniţiat de alianţa USL. Pe urmă n-au avut forţă să-şi impună întrebărileşi majoritatea le-a impus. Dar această combinaţie nu ducea la atingerea unuiobiectiv, ci a fost o dispută politică în care trebuiau antrenaţi şibucureştenii.

*

Guvernul va decide dacă îşi va asumarăspunderea pe reorganizarea administrativă. În 41 de judeţe avem mulţifuncţionari, cheltuieli uriaşe, birocraţie uriaşă. Oricine ar face o socotealăelementară ar constata că economiile ar însemna sume uriaşe care ar putea fiorientate către altceva. Criza a arătat că statele au două mari vulnerabilităţi:costurile uriaşe cu funcţionarea statului şi demagogia politică ce a dus lasisteme de protecţie socială exagerate şi din punct de vedere al beneficiarilorşi din punct de vedere al resurselor statelor. Cine nu învaţă din criză cătrebuie să îşi reducă cheltuielile de funcţionare a statului şi că programelesociale trebuie orientate către cei care au cu adevărat nevoie greşeşte.

*

Salut faptul că toţi europarlamentariiromâni au votat în favoarea intrării României în Schengen. Cel puţin în PEreuşim să fim solidari cu privire la interesul naţional. Ne menţinem obiectivulde acces în 2011.

*

Deşi una dintre problemele majore pe carele avem este un nou CSM, Senatul a reuşit o performanţă împotriva intereselorRomâniei. A desemnat o persoană din partea societăţii civile care esteincompatibilă ANI. Cred că ar trebui să ne ridicăm deasupra intereslor departid şi să privim către interesul naţional.

*

Oficial respingem adăugarea de condiţiila acces în Schengen. Obligaţia era pur tehnică pentru acces. Nu putem să nurecunoaştem dificultăţile, deficienţele pe care justiţia românească încă leare: termenele lungi de judecată, tergiversarea dosarelor la ÎCCJ, sunt foartemulte dosare în care judecătorii refuză să ia notă de faptul că au cadrul legalpentru a respinge jocurile avocaţilor care introduc excepţii la fiecare termen.Avem o mare vulnerabilitate din acest punct de vedere. Niciodată justiţiavreunui stat al UE n-a făcut atâta rău ţării pentru care lucrează cât a făcutjustiţia română.

*

Referitor la accesul în Schengen: Amobservat plăcerea presei pentru amânare. Se mizează pe lipsa de informare apopulaţiei. Realitatea este că nu se putea lua nicio decizie până când şiBulgaria şi-a terminat raportul. Ieri s-a constatat îndeplinirea condiţiilortehnice de România şi Bulgaria şi cel mai important lucru este stabilireafaptului că la consiliul JAI din septembrie se va adopta un calendar. Dindeclaraţiile politice am înţeles un lucru legat de opţiunile unora dintre ţări,că este determinantă calitatea raportului de ţară pe mecanismul de cooperare şiverificare care o să apară în luna iunie.

*

Cei care doresc să protejeze clientelapolitică uită să spună că principalul obiectiv al reorganizării administrativeeste debirocratizarea României, descentralizarea activităţilor care acum suntla judeţ, crearea unor condiţii pentru a se dezvolta proiecte de dezvoltareregională într-o ordine şi nu pentru satisfacerea nevoilor politice. De ce n-ampune reorganizarea administrativă în numele debirocratizării sau în numeledezvoltării regionale optime şi nu a abordării pe spaţii mici dominate deinterese mărunte?

*

Este esenţial ca aceste două lucruri(revizuirea constituţiei şi reorganizarea administrativă a ţării) să nu fietratate din interese politice, de a proteja clientela politică, să nu fietratate prin minciună publică.

*

S-a creat o bună oportunitate pentruiniţierea unui raport putere-opoziţie care să ducă la o soluţie comună. Cred căputem iniţia acest dialog înainte de vacanţa parlamentară şi voi face oinvitaţie partidelor.

*

Unii au o viziune cu privire laîmpărţirea în 8 regiuni, alţii 9 la 12 regiuni, alţii 16 regiuni. Este clar căexistă un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ.

*

Unul din liderii opoziţiei a propus s-ofacem prin lege. Este clar că există şi puncte de vedere comune. Nu cred căcineva ar fi înpotriva soluţiilor care vizează flexibilizarea Constituţieipentru confiscarea averilor ilicite. Nu Constituţia trebuie să îi apere pehoţi.

*

Unele propuneri ale Constituţiei au fostbine primite, altele au fost foarte rău primite în special de mass media. Dinpunctul de vedere al partidelor s-au conturat şi puncte de vedere comune.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639249-11-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image