2016-12-06 16:35

ULTIMA ORA


Blejnar: Inspecţiile fiscale la marile companii petroliere pot dura până la şase luni

 |  13:50
Blejnar: Inspecţiile fiscale la marile companii petroliere pot dura până la şase luni

Inspecţiilefiscale la marile companii petroliere pot dura până la şase luni, a declarat,joi, preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, menţionând că a solicitat dejastructurilor de control să verifice dacă preţurile de transfer sunt stabiliteîn mod corect.

"Oinspecţie fiscală generală la un mare contribuabil poate să dureze până la şaseluni. Au fost transmise deja avizele de inspecţie fiscală, iar verificările sevor axa asupra modului de calcul a impozitelor către bugetul general consolidatşi asupra dosarului preţurilor de transfer", a spus Blejnar.

Anterior,vicepreşedintele ANAF, Dragoş George Bogdan, a arătat că preţul carburanţilor acrescut în medie anul trecut cu 20%, în timp ce cheltuielile companiilor aurămas relativ constante sau au fost chiar mai mici.

"Noi amconstatat că această creştere de 20% de preţ nu s-a datorat poverii fiscale,aşa cum s-a acreditat ideea", a spus Bogdan.

El aprecizat că la 1 ianuarie 2010 ponderea taxelor şi impozitelor era de 51% înpreţul unui litru de carburant şi a scăzut la 49% până la finele anului.

PremierulEmil Boc a afirmat săptămâna trecută că majorarea preţurilor la carburanţi nupoate fi justificată prin povara fiscală impusă de stat prin taxele perceputecompaniilor petroliere.

El a cerutANAF să iniţieze inspecţia fiscală generală în cazul companiilor petroliere,precum şi Consiliului Concurenţei să efectueze verificări suplimentare pentruidentificarea eventualelor cazuri de monopol.

Un raportîntocmit de ANAF relevă că preţul carburanţilor la pompă a fost majoratnejustificat pe parcursul anului 2010, fără a fi determinat de evoluţiacotaţiilor de bursă la ţiţei, cursul valutar şi taxele percepute de stat, iaraproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, câştigurilenefiind reflectate corespunzător.

Surse dinGuvern au declarat că aceste companii petroliere vor fi supuse unei inspecţiifiscale generale, prin care autorităţile vor verifica dacă structuracheltuielilor din bilanţ nu este "încărcată" prin costurinejustificate, pentru reducerea profitului real, precum şi cauza pierderiifiscale declarate.

"Se vaverifica şi dacă nu cumva profiturile au fost mutate în străinătate, prinprocedura preţurilor de transfer", au arătat sursele.

Preţurile detransfer reprezintă valorile plătite de o firmă pentru un bun, serviciu sauîmprumut preluat de la o altă firmă din acelaşi grup. Preţurile de tranfer potfi şi o variantă de realocare a profiturilor sau pierderilor.

Principalelecompanii care distribuie carburanţi în România sunt OMV Petrom, Rompetrol,Lukoil, MOL şi OMV.

Potrivitdatelor transmise Bursei în luna noiembrie a anului trecut, Rompetrol Rafinare,deţinută de KazMunaiGaz, a înregistrat în primele nouă luni pierderi de 139,6milioane dolari, mai mari cu 29,1% faţă de perioada similară din 2009.

În acelaşiinterval, OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac OMV, a obţinut unprofit de 1,411 miliarde lei (337,2 milioane euro), în creştere cu 46%, conforminformaţiilor comunicate Bursei în noiembrie 2010.

AGAPetrotel-Lukoil din Ploieşti, companie controlată de grupul petrolier rusLukoil, a decis la finele lunii noiembrie majorarea capitalului social cu 583,2milioane lei (aproximativ 136 milioane euro), de la 246,5 milioane lei la 829,7milioane lei, pentru acoperirea pierderilor şi asigurarea continuăriiactivităţii.

ReprezentanţiiRompetrol consideră că raportul ANAF conţine "o serie de neclarităţi"care nu reflectă situaţia actuală, precum influenţa cursului valutar. Petromsusţine că majorarea preţurilor la carburanţi a fost determinată exclusiv demodificarea taxelor, în primul rând creşterea TVA, de fluctuaţia cotaţiilorinternaţionale la aceste produse şi de deprecierea leului în raport cu dolarul.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639236-12-19



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image