2016-12-07 18:26

ULTIMA ORA


Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

 |  18:30
Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

MinistrulTransporturilor Anca Boagiu asigură şoferii că vor putea circula la vară peautostrada Bucureşti-Constanţa (Soarelui), însă Guvernul nu a aprobat încăsumele pentru exproprieri, iar singurul loc în care se lucrează mai intens esteun pod, potrivit Ştirilor ProTV.

Lucrărilela Autostrada Soarelui înaintează lent, iar drumul ar trebui deschis ciculaţieila vară.

Muncitorii,care din cauza frigului lucrează într-un cort, mai pot fi găsiţi şi la altecâteva pasaje care traversează drumurile naţionale din zonă, însă existăporţiuni de teren unde constructorul nici măcar nu a început să lucreze.

Potrivitsite-ului stirileprotv.ro, ritmul lucrărilor nu este convingător. Constructoriidau vina pe exproprieri. Toţi oamenii din zonă aşteaptă cu îngrijorare să aflece sume le va da Guvernul dacă îsi pierd o parte din pământuri pentruautostradă. Întrebat dacă îl deranjează construcşia autostrăzii, GheorgheCojocaru, primarul orasului Murfatlar, spune că nu, însă singura problemă epreţul: "Fiecare metru pătrat face un pepene. Un euro face 4.26 lei la oraasta, adică preţul unui pepene, cultura pe un an de zile".

Unadintre problemele la care nu s-au găsit soluţii este cea a viilor de pe traseulautostrăzii, care trebuie expropriate. Cei mai mulţi dintre proprietari au luatfonduri europene ca să le replanteze. Acum sunt puşi în situaţia de a-şi blocaafacerile finanţate cu bani de la Bruxelles.

Pelângă exproprieri, o altă problemă a autostrăzii sunt culturile de vie pentrucare proprietarii au accesat fonduri europene ca să le replanteze, iar acumterenul va fi expropriat, existând riscul de a-şi pierde o parte din afaceri.

Chiardacă Ministerul Transporturilor ar rezolva rapid exproprierile, lucrările totnu ar putea avansa întrucât pe traseul autostrăzii au fost descoperite 67 desituri arheologice, care nu pot fi studiate decât după ce terenul din zonă seva usca.

Înprezent autostrada este construită doar între Bucureşti-Cernavodă, de undetrebuie continuată până la Constanţa, pe o distanţă de 52 de kilometri.

Lucrărilela tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt efectuate de către compania francezăColas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.

SectorulMedgidia-Constanţa este construit de consorţiul italiano-german Astaldi-MaxBoegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-08-20



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image