2016-12-07 00:01

ULTIMA ORA


Cei mai mulţi români au redus bugetul de cheltuieli pentru sărbători, pe care le vor petrece acasă

 |  13:11
Cei mai mulţi români au redus bugetul de cheltuieli pentru sărbători, pe care le vor petrece acasă

Ceimai mulţi români îşi vor petrece sărbătorile de iarnă din acest an acasă, cufamilia sau prietenii, iar aproape jumătate vor face economii pentru aceastăperioadă, dar bugetul alocat este semnificativ mai mic faţă de cel din 2009,reiese dintr-un studiu MEDNET.

Conformdatelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de către MEDNET MarketingResearch Center, bugetul alocat pentru sărbătorile de iarnă este pentru 61,9%dintre respondenţi mai mic comparativ cu cel de anul trecut.

Analizaarată că din ce în ce mai mult actuala criză financiară afectează şisărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şiRevelion fiind de 1052,48 lei (comparativ cu 1523,29 lei în 2009).

Aproapejumătate (49,8%) dintre participanţii la studiu nu obişnuiesc să stabilească unbuget pentru sărbătorile de iarnă, în timp ce 38,7% fac acest lucru curegularitate (procent în creştere faţă de anul trecut când era de 33,4%).

Totuşi,procentul celor care economisesc bani pentru sărbătorile de iarnă este de45,8%, fiind egal cu cel de anul trecut.

Reprezentanţiifirmei de cercetare menţionează că există şi respondenţi care intenţionează săîmprumute bani pentru sărbătorile de iarnă din acest an (7,4% în 2010 faţă de6,1% în 2009).

Ceimai mulţi români îşi vor petrece sărbătorile acasă, cu familia sau prietenii(88,3%), în timp ce 8,9% vor merge într-o staţiune balneară sau montană dinţară şi doar 3% în străinătate.

Pentruprodusele alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, respondenţiiintenţionează să aloce, în medie 491,54 lei (comparativ cu 556,13 lei in 2009),această sumă fiind pentru 58,1% dintre aceştia mai mică comparativ cu ceaalocată anul trecut pentru această categorie de cheltuieli.

Produselenealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice)au o pondere uşor mai mică în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie302,07 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 321,09 lei în 2009). Caşi în cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetulalocat este mai mic pentru 49% dintre respondenţi.

Reducereabugetului destinat alimentelor pentru sărbătorile de iarnă se va face prinrenunţarea totală la anumite produse cum ar fi băuturile alcoolice (34,2% nuvor mai cumpăra deloc), achiziţionarea într-o cantitate mai mică pentru băuturirăcoritoare (28,8%), carne (26,9%), băuturi alcoolice (26,9%), legume/fructe(24,4%), produse tradiţionale (22,1%).

Ceamai puţin afectată categorie este legume/fructe, 66,5% dintre respondenţiintenţionând să cumpere în acelaşi buget ca şi anul trecut.

Înceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada sărbătorilor deiarnă, în jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentruacest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.351,79 lei (comparativ cu 1.312lei în 2009).

Deasemenea, şi bugetul alocat ieşirilor în oraş/la restaurant în perioadaCrăciunului şi a Revelionului este pentru 43,9% dintre respondenţi mai micdecât anul trecut, fiind, în medie, 302,55 lei (comparativ cu 346,28 lei în2009).

Doar36,2% dintre subiecţii intervievaţi intenţionează să cumpere un brad deCrăciun, în timp ce 38,3% îl vor folosi pe cel de anul trecut. Totodată, 23,4%dintre respondenţi nu vor avea un brad de Crăciun.

Înceea ce priveşte ornamentele specifice Crăciunului, acestea vor fi refolositeîntr-o proporţie mai mare, peste 60% intenţionând să facă acest lucru, faţă de18% procentul persoanelor care au în intenţie achiziţionarea unor astfel deornamente.

Bugetulpentru cadouri a fost şi el afectat de efectele crizei, având o valoare mediede 414 lei (faţă de 526 lei anul trecut). Pentru 51,7% dintre orăşeni aceastăsumă este mai mică decât anul precedent în timp ce 38,1% dintre ei reuşesc săaloce aceeaşi sumă."Chiar dacă suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mică sau celmult egală cu cea de anul trecut, 80,5% dintre persoanele intervievateintenţionează să cumpere totuşi cadouri cu ocazia sărbătorilor de iarnă(procentul fiind uşor mai mic decât cel înregistrat anul trecut când era de81,4%)", precizează autorii studiului.

Tipurilede cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sunt articolele deîmbrăcăminte/încălţăminte (45% comparativ cu 54% in 2009), cosmetice/parfumuri(31,4% comparativ cu 37,4% în 2009), jucării (32,8% comparativ cu 30,6% în2009), ciocolată/cafea (29,1% comparativ cu 20,4% în 2009), cărţi (14,9% comparativcu 17,4% în 2009), bijuterii/ceasuri (7,3% comparativ cu 14,8% în 2009).

"Observămo orientare preponderent practică a acestor cadouri (haine, încălţăminte), darşi o creştere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolată, cafea,jucării) în detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri,electrocasnice)", se mai arată în comunicat.

Studiula fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cupeste 100.000 locuitori, în perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievatetelefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 - 65 ani. Marja deeroare a studiului este de ±3,45%.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-11-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image