2016-12-05 20:49

ULTIMA ORA


Cine a desenat frunza Elenei Udrea

 |  09:00
Cine a desenat frunza Elenei Udrea
Designerul se numeşte Tom Nulens, este belgian şi acedat drepturile de autor asupra desenului pe care se bazează elementul centralal logo-ului noii campanii de promovare turistică a României unei baze de datecu imagini vizuale, cu doi ani în urmă. Acesta şi-a recunoscut creaţia înlogo-ul ministerului Turismului, transmite Realitatea.net.

Contactat de REALITATEA.NET,Nulens a spus, după ce a văzut logo-ul campaniei Explore the Carpathian Gardenlansată de ministerul Turismului condus de Elena Udrea, că este bazat pedesenul lui. “Tot ce pot spune e că este într-adevăr bazat pe munca mea, cusiguranţă”, a declarat designerul pentru REALITATEA.NET.

Deasupra logo-uluicampaniei “Explore the Carpathian Garden” lansate de Ministerul Tursimului, înpartea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul uneiape curgătoare. Acesta este elementul pe care l-a recunoscut Nulens ca fiindbazat pe creaţia sa.

Acesta aspus că a desenat în 2008 frunza verde care reprezintă elementul principal dinlogo-ul campaniei lansate ieri de ministerul Turismului. Tot atunci şi-a cedatcreaţia bazei de date istockphoto care stochează imagini de la creatoriindependenţi şi apoi le vinde, plătind o cotă parte creatorului original. Dealtfel, designerul a precizat că nici una dintre creaţiile sale nu au fostrealizate cu titlu de exclusivitate.

Tom Nulens este un designerindependent din Belgia şcolit în design grafic şi comunicare vizuală laColegiul Sint-Lucas din Antwerp. Situl designerului este.

Preţul unei imagini de peistockphoto se exprimă în credite. Vectorul de imagini realizat de Tom Nulensşi a cărui componente se regăsesc, potrivit autorului, în logo-ul campaniei debranding turistic al României, poate costa 75 de credite şi poate fi folosit deoricâţi utilizatori, 100 de credite în cazul în care clientul cere asigurarelegală, 125 de credite pentru tipăriri nelimitate. La numărul de credite seadaugă alte 14 credite, preţul de stoc al setului de imagini.

26 de credite peistockphoto costă 30 de dolari, 50 de credite, 73 de dolari, iar 120 decredite, 170 de dolari. Corelând aceste preţuri, compania care a realizatlogo-ul ar fi putut plăti, cu aproximaţie, între 120 şi 200 de dolari.

În articolul , REALITATEA.NET subliniază că acelaşimodel de frunză care apare în logo-ul campaniei de branding turistic seregăseşte şi în logo-ul unei firme irlandeze de transport, Change Transport,dar şi pe bannerul unei campanii derulate de o companie autohtonă, OLTCHIM S.A.

Brandul turistic alRomâniei, cu sloganul "explore the Carpathian garden", care a fostlansat joi la Shanghai, invită la explorarea "grădinii carpatice" înculori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu,care amintesc de natură, soare şi mare, declară surse din turism. Într-uncomunicat de presă, ministerul anunţa că la elaborarea acestui proiect aucolaborat numeroşi reprezentanţi ai mediului privat şi ai instituţiilorpublice.

Contractul de serviciipentru realizarea brandului de turism al României a fost adjudecat, potrivitministerului, în cadrul unei licitaţii internaţionale, de către asociereaTHR-TNS, una din cele mai prestigioase firme de branding din lume. Aceasta aconstruit branduri de turism pentru ţări ca Argentina, Spania, Croaţia.Originalitatea incumbă firmei creatoare ca obligaţie contractuală. Pentruîntreagul proiect de branding, ministerul Turismului a plătit 850.000 de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-10-12

Mai multe imagini:
Cine a desenat frunza Elenei Udrea
zoom
Cine a desenat frunza Elenei Udrea
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

OANAB
30 Iul 2010

Udrea se lupta sa ajute tara si ce primeste in schimb??? batjocora??? nu va mai iubiti patria si asta e cel mai mare pacat pe care il puteati face, tarisoara noastra are ce arata intregi lumi si Udrea stie acest lucru! bravo ei!
VLAD.ADRIAN
31 Iul 2010

Am auzit c? brandul turistic trebuie s? o exprime o realitate. Eu nu cred c? se poate cineva promova cu lucruri urâte. Din punctul meu de vedere, brandul turistic are doar rolul de cârlig pentru cei care î?i doresc o vacan?? într-un loc despre care ?tiu mai pu?ine lucruri.

Adauga un comentariu

Random image