2016-12-04 16:35

ULTIMA ORA


Director firmă de consultanţă: Multe dintre hoteluri se vor închide pentru că nu pot susţine pierderile

 |  14:11
Director firmă de consultanţă: Multe dintre hoteluri se vor închide pentru că nu pot susţine pierderile

Mulţiproprietari de hoteluri din România şi-ar putea închide unităţile în 2011, iaroferta de camere ar putea scădea cu peste 10%, în condiţiile în care aceştia numai au resurse să susţină pierderile înregistrate din cauza crizei, potrivitdirectorului firmei Trend Hospitality, Tinu Sebeşanu.

"Esteposibil să se mai deschidă hoteluri mici, însă multe unităţi se vor închide în2011. Oferta de camere pe piaţă va fi mai mică, procentul de scădere ar puteadepăşi 10%. Situaţia este mai grea decât anul trecut pentru că hotelierii numai au resurse financiare pentru a susţine pierderile pe care le-au înregistratîn ultimul an şi jumătate. Ei au luat în calcul mai multe soluţii de depăşire acrizei, cum ar fi reorganizarea şi refinanţarea, însă acum presiunea din parteabăncilor este masivă", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul executiv alfirmei de consultanţă Trend Hospitality, Tinu Sebeşanu.

Ela adăugat că hotelurile afiliate şi cu un număr mare de camere au ajuns labreak-even operaţional (venituri egale cu cheltuielile, sau puţin mai mari),însă în cazul unităţilor mici, situaţia este mai dificilă.

"Încazul hotelurilor mici, neafiliate, lucrurile stau mult mai rău. Mulţiproprietari vor să tranzacţioneze proprietăţi, însă nu sunt cumpărători.Situaţia se aplică la niveul întregii ţări. Din păcate pentru mulţi hotelierinu mai sunt soluţii. Anul acesta nu a fost nicio tranzacţie semnificativă pepiaţa hotelieră din România. La noi, această piaţă nu a fost niciodată dinamică,cu atât mai mult acum", a spus Sebeşanu.

Înopinia lui Sebeşanu, o problemă majoră pentru proiectele hoteliere noi înRomânia o reprezintă blocarea finanţării.

"Proiectehoteliere noi sunt, unele deja lansate, chiar în faza de autorizaţie de construcţie,însă problema finanţării rămâne majoră. Băncile nu mai au apetit de finanţarepentru hoteluri, le înglobează în segmentul real estate. S-a dovedit că înperioadă de criză, hotelurile performează mai bine deoarece chiar cu un grad deocupare şi o rată medie mici generează cashflow spre deosebire de alte segmentedin imobiliare, unde dacă nu sunt chiriaşi sau cumpărători nu se încaseazănimic. Efectul golului care s-a produs din 2009 se va vedea în următorii doiani, când nu vor mai fi multe proiecte noi pe piaţă. Ce este acum pe piaţă esteefectul anterior crizei", a mai spus Sebeşanu.

Firmade consultanţă Trend Hospitality este partenerul strategic în România algrupului hotelier american Wyndham, unul dintre cei mai mari francizori dindomeniul turismului, care include branduri precum Howard Johnson, Days Inn,Ramada şi Wyndham.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-10-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image