2016-12-09 17:44

ULTIMA ORA


Închiderea News of the World, după 168 de ani, nu pune capăt scandalului interceptărilor telefonice

 |  15:07
Închiderea News of the World, după 168 de ani, nu pune capăt scandalului interceptărilor telefonice

Închiderea publicaţiei News of the World, deţinută de News Corporation,cu o istorie de 168 de ani, în care a reuşit să ajungă printre cele maipopulare titluri din Marea Britanie, nu pune capăt scandalului interceptărilortelefonice, care a nemulţumit cele câteva milioane de cititori, informează Mediafax.

Sâmbătă, reporteri,editori şi echipa tehnică au ieşit din sediul publicaţiei News of the World,situat în estul Londrei, şi s-au aliniat înaintea camerelor de filmat careaşteptau să captureze un moment important din istoria media din Marea Britanie- închiderea tabloidului cu cele mai mari vânzări de pe piaţa britanică, acărui ultimă ediţie a apărut duminică, informează Reuters.

Pe prima pagină a ultimei ediţii News of the Worldse poate citi "Mulţumim şi la revedere" şi "După 168 de ani,spunem, în sfârşit, cu tristeţe şi mândrie, la revedere celor 7,5 milioane decititori loiali ai noştri". Cuvintele sunt tipărite peste un montaj deimagini din cele mai celebre prime pagini ale publicaţiei, cu vedete, membri aifamiliei regale britanice şi politicieni. Pe celelalte pagini ale ziarului aparcâteva editoriale nostalgice care fac referire la succesele înregistrate de-alungul anilor, dar şi obişnuitele casete de bârfe, ştiri mondene şi alte tipuride noutăţi. Paginile de publicitate au fost dedicate exclusiv cauzelorcaritabile în acest ultim număr al NOTW.

Proprietarii News ofthe World au şocat publicul joi, când

Oricât de traumatizantă ar fi închiderea jurnalului,acest pas nu va pune capăt scandalului. Cazul interceptărilor, care dateazăde la începutul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea mai multorjurnalişti, reţinerea unui corespondent la Casa Regală şi a unui detectivprivat şi mai multe demisii, între care cea a lui Andy Coulson, directorul decomunicare al lui David Cameron, care a fost editor la NOTW. În ultimele zile,poliţia britanică a operat mai multe arestări, printre acestea numărându-seCoulson, dar mulţi dintre cei reţinuţi au fost eliberaţi pe cauţiune vineri seară.

Se ştie că telefoanele a sute, chiar mii depersonalităţi - membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema şisportive - au fost ascultate de jurnalişti.

Potrivitinformaţiilor recente, interceptările au vizat şi victimele unor cazuri de crimărăsunătoare şi rudele atentatului soldat cu 52 de morţi de la Londra, din 2005.Joi dimineaţă, cazul a căpătat o dimensiune suplimentară, după ce DailyTelegraph a anunţat că rude ale militarilor ucişi în Irak şi Afganistan aufost, de asemenea, vizate de astfel de practici.

Angajaţii News of theWorld, circa 200 de persoane care şi-au pierdut slujbele, şi-au exprimat,sâmbătă, furia şi neîncrederea vizavi de închiderea bruscă a publicaţiei, fiindde părere că au fost sacrificaţi pentru a salva controversata preluare a BskyBde către Murdoch.

Magnatul media RupertMurdoch va sosi duminică la Londra pentru a încerca să diminueze pierderileprovocate de scandalul interceptărilor telefonice ilegale practicate de News ofthe World, scandal care capătă însă din ce în ce mai multă amploare.

Magnatulamericano-australian Rupert Murdoch, în vârstă de 80 de ani, proprietar alimperiului media News Corporation - care, pe lângă NOTW, mai deţinepublicaţiile The Sun, Times şi Sunday Times -, ar trebui să ajungă duminică lasediul său din Marea Britanie, potrivit AFP, care citează o sursă din NewsInternational (NI), companie ce grupează operaţiunile din Regatul Unit ale NewsCorp.

Fiul său, JamesMurdoch, CEO al News International, este cel care a decis pur şi simplu,săptămâna aceasta, să închidă tabloidul ce face obiectul unei ample anchetevizând procedeele adoptate de mai mulţi ani pentru obţinerea de informaţii -interceptarea convorbirilor telefonice ale unor numeroase figuri ale vieţiipublice, dar şi folosirea unor informatori plătiţi din poliţie.

Premierul DavidCameron a sugerat, vineri existenţa unui raport guvernamental vizând preluareaBskyB, iar Ofcom, organismul de reglementare în domeniu, a cerut să fie ţinutla curent cu ancheta asupra NOTW, fapt care a dus la scăderea cu 8% aacţiunilor BSkyB la Bursa de la Londra.

În afară de scandalulinterceptărilor telefonice, scăderea încasărilor din publicitate a jucat un rolimportant în închiderea NOTW.

Redactorul-şef alpublicaţiei, Colin Myler, s-a adresat sâmbătă jurnaliştilor adunaţi în faţasediului publicaţiei, în uralele angajaţilor care îl priveau.

"Aceasta estecea de-a 8.674 ediţie în 168 de ani de care suntem mândri", a spus Myler,ţinând în mână prima şi ultima pagină a ediţiei de duminică a NOTW. "Nuaici am dorit să ajungem şi nu merităm să fim aici, dar, ca un ultim tributadus celor 7,5 milioane de cititori, aceasta este pentru voi şi pentru echipă,mulţumesc", a mai spus acesta.

Foştii angajaţi aiNOTW acceptă cu greu şi faptul că Rebekah Brooks - director executiv în cadrulcompaniei lui Murdoch şi editor al News of the World în momentul în care undetectiv care lucra pentru ziar a interceptat ilegal căsuţa vocală a unei elevedispărute, Milly Dowler - şi-a păstrat locul de muncă. Ea a negat oriceimplicare în cazul Dowler, care a stârnit repulsie în rândul britanicilor.

De altfel, într-unmesaj postat sâmbătă pe platforma Twitter se putea citi: "8.674 de ediţii,7,4 milioane de cititori reduşi la tăcere pentru a salva pielea unei singurefemei".

Ultimul număr News ofthe World a apărut în circa cinci milioane de copii, aproape dublu faţă detirajul normal (2,8 milioane de copii), anticipând cererea pentru ediţiaistorică.

Printre titlurile rivale care vor profita, pe termenscurt, de închiderea NOTW se numără Mail on Sunday şi Sunday Mirror. Pe termen lung,mulţi jurnalişti de la News of the World se aşteaptă la un nou titlu care săînlocuiască publicaţia închisă, poate o ediţie de duminică a The Sun.

Rupert Murdoch vatrebui să depună mult efort pentru a stinge scandalul, care îl implică şi pefiul său, CEO al operaţiunilor europene şi asiatice ale News Corp, printre careşi cele din Marea Britanie.

David Cameron a spusvineri că poliţia trebuie să interogheze toate persoanele implicate, indiferentde poziţia lor în companie, printre acestea numărându-se şi Rebekah Brooks, darşi James Murdoch.

Opoziţia din MareaBritanie, dar şi David Cameron cred că Brooks trebuie să demisioneze, însăaceasta a rezistat undei de şoc. Unii specialişti sunt de părere că aceastaeste sprijinită de Rupert Murdoch tocmai pentru ca magnatul să-şi protejezefiul. "Dacă ea pleacă, următoarea piesă a dominoului care ar cădea esteJames, iar acesta este un preţ pe care Murdoch nu este pregătit să-lplătească", a declarat profesorul de jurnalism Brian Cathcart, pentru TheGuardian.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639253-01-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image