2016-12-04 10:29

ULTIMA ORA


Metrorex semnează contractul pentru proiectul Otopeni - Bucureşti

 |  07:37
Metrorex semnează contractul pentru proiectul Otopeni - Bucureşti

Contractul de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente proiectului 'Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni - Bucureşti' va fi semnat joi de către Metrorex. Acest proiect de infrastructură se ridică la peste 1,2 miliarde euro și este finanţat de guvernul japonez. Se dorește ca prin construcția legăturii dintre centrul Capitalei şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă să se elimine blocajele rutiere constante şi poluarea aerului.

Licitaţiile pentru lucrările de structură la tunelele şi staţiile liniei de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Henri Coandă vor fi organizate în a doua parte a anului viitor.

Denumirea staţiei "Pajura" de pe Magistrala Gara de Nord - Parc Bazilescu se va schimba în "Jiului" și va fi locul de unde linia de metrou va lega Capitala de Aeroportul Otopeni. Motivul pentru care Metrorex a ales ca legătura să fie la 1 Mai este că Regia are în plan construirea unui depou multi-modal lângă lacul Străuleşti, iar trenurile pot ajunge mai uşor la depou. Un alt argument ar fi acela că legătura la Piaţa Victoriei ar fi presupus lucrări de execuţie foarte complicate, deși aceasta a fost prevăzută în planul inițial. 'Linia va avea 11 staţii, de la 1 Mai la Pajura 2 - Piaţa Presei - Gara Băneasa - Aeroportul Băneasa - institutul Băneasa - Privighetorilor - Otopeni Sud - Otopeni Centru şi Aeroportul Otopeni. Vom face un depou la Străuleşti, care să asigure legătura inter-modală cu celelalte moduri de transport, iar trenurile vor avea depoul mult mai aproape. Legătura la Piaţa Victoriei ar fi fost complicată, în primul rând ca execuţie', a explicat Gheorghe Udrişte. Primăriei Capitalei a dorit iniţial implementarea acestui proiect pe baza studiului JICA (Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei), elaborat în 1999, privind fluidizarea traficului în Bucureşti. În octombrie 2007, Primăria Capitalei anunţa că va continua să depună eforturi pentru modernizarea reţelei de metrou, după ce secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Barna Tanczos, avertizase că investiţia pentru realizarea liniei de metrou ce va lega Piaţa Victoriei de Aeroportul Otopeni este ilegală, atât timp cât Metrorex se află în subordinea ministerului.

Proiectul va fi inaugurat în 2017, iar finanțarea acestuia este realizată cu circa 300 milioane de euro ai Băncii Japoneze pentru Cooperare Internaţională(JBIC), restul sumelor urmând să fie asigurate de statul român, potrivit Agerpres.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-01-13

TAGURI: Metrorex, Otopeni, metrou, proiect



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Doi angajați SRI, sancționați din cauza lui Ioan Becali Doi angajați ai Serviciului Român de Informații (SRI) au fost sancționați disciplinar și... 23 Noi 2016 | (3)
Patru noi porţi de îmbarcare, deschise în Aeroportul Otopeni Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a anunţat miercuri, într-un comunicat de... 16 Noi 2016 | (0)