2016-12-11 10:02

ULTIMA ORA


Sistemul eCall, implementat în România până în 2014

 |  17:28
Sistemul eCall, implementat în România până în 2014

România va implementa sistemul eCall, prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă, Ambulanţă, Pompieri şi Poliţie, care vor primi date exacte despre un eventual accident auto prin intermediul unui dispozitiv instalat la bordul autovehiculelor, informează STS printr-un comunicat, citat de realitatea.net

Potrivit STS, proiectul de implementare a serviciului eCall a fost demarat la 1 ianuarie 2011, în baza unui acord de finanţare semnat între ERTICO, liderul de consorţiu, şi Comisia Europeană, al cărui beneficiar este şi administratorul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

La finalul proiectului care va dura 36 de luni, România va fi capabilă să implementeze sistemul eCall prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie), care vor primi date exacte despre un eventual accident auto.

După cum se ştie, sistemul presupune echiparea autovehiculelor cu un modul care să apeleze automat (sau manual) serviciul de urgenţă 112 în cazul unui accident, dar şi echiparea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă cu echipamente care să permită recepţionarea apelurilor de tip eCall şi a datelor asociate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-05-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image