2016-12-09 15:41

ULTIMA ORA


Statul român va plăti 90 milioane euro, în două tranşe, către Bechtel

 |  10:30
Statul român va plăti 90 milioane euro, în două tranşe, către Bechtel

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu a declarat, miercuri, că statul român va trebui să plătească 90 de milioane de euro restante, în două tranşe, către compania americană Bechtel, până la finalul anului 2011. "Plăţile restante pe care le vom plăti se ridică la 90 milioane euro. Îi vom da în două tranşe, una imediat după rectificarea bugetară, iar cealaltă la finalul anului 2011", a afirmat Boagiu, pentru Agerpres.

Costul pentru Autostrada Transilvania a scăzut de la 14,7 milioane euro, preţul pentru segmentele executate, la 6,9 milioane euro pe kilometru construit. "Dacă ne raportăm la ce a fost executat, preţul pe kilometru a scăzut de la 14,7 milioane euro, iar dacă ne gândim la toate costurile, inclusiv avocaţi, de la 24 milioane euro", a menţionat Anca Boagiu. Costul final pentru cele două tronsoane executate de Bechtel se ridică la 3,8 miliarde de euro, iar economia rezultată în urma renegocierii contractului este de şase miliarde de euro. Cei 54 de kilometri de autostradă constuiţi până azi, au costat 1,25 miliarde de euro. “Avem un tronson aproape finalizat şi mai urmează să finalizăm unul. Statul este liber să liciteze celelalte şase tronsoane care au rămas fără nicio pretenţie din partea Bechtel. Era clauză să nu licităm tronsoanele rămase. Acum le putem licita”, a subliniat Boagiu.

Ministrul Transporturilor a amintit că rezultatele renegocierii s-au datorat sprijinului Ambasadei SUA la Bucureşti, Guvernului şi preşedintelui Traian Băsescu. Compania americană Bechtel, care efectuează lucrări la Autostrada Transilvania, va abandona unele tronsoane, fără a primi despăgubiri din partea autorităţilor române, în urma negocierilor cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a declarat, miercuri, premierul Emil Boc, după şedinţa de guvern. Compania americană renunţă la lucrările pe tronsoanele Gilău - Mihăieşti şi Târgu Mureş - Câmpia Turzii, care vor fi încredinţate unor constructori, în urma unor noi licitaţii, care vor fi organizate imediat, întrucât proiectele existente pot fi folosite mai departe. El a subliniat că principalul obiectiv al negocierii a fost reducerea costurilor construcţiei autostrăzii. În total, Autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-01-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image